کاربرد روده گوسفند در صنایع

روده یکی از مهمترین اجزای دستگاه گوارش گوسفندان است که نقش مهمی در هضم غذا در گوسفندان دارد. روده گوسفند برخلاف بسیاری از حیوانات با پایان عمر گوسفند، در طبیعت باقی نمی ماند با این وجود از روده گوسفند استفاده های فراوانی در صنایع می شود و مدت هاست که استفاده از روده گوسفند مورد توجه قرار گرفته است.

کاربرد روده گوسفند در تولید آلات موسیقی

استفاده از روده گوسفند در تولید آلات موسیقی

در دوران باستان استفاده از روده گوسفند به ساخت تیر و کمان برای استفاده نظامی محدود نمی شد و همچنین از همان ابتدا برای تولید آلات موسیقی مورد استفاده قرار می گرفت. زیرا بشر هنوز فلز و سیم را کشف نکرده بود به منظور ساختن آلات موسیقی از روده حیوانات، به ویژه گوسفندان استفاده می کرد. در حال حاضر از روده گوسفندان به طور گسترده ای در ساخت آلات موسیقی استفاده می شود و این کاربرد همچنان ادامه دارد.

کاربرد روده گوسفند در صنایع

کاربرد روده گوسفند در صنایع و مشاغل

استفاده از روده گوسفند محدود به آلات موسیقی نیست و همچنین در بسیاری از صنایع و مشاغل مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده از روده گوسفند در برخی صنایع بسیار مهم است که آن را به محصولی مهم تبدیل کرده است. برخی از روده ها پاره شده و به اصطلاح رشته هایی دارند که قطر آنها بزرگتر از اندازه استاندارد است، یعنی اندازه آنها 20 تا 24 میلی متر است. این روده ها برای پر کردن قوطی ها و همچنین تولید نوارهای راکت تنیس و ... استفاده می شود. برای استفاده در روده در صنایع و حرفه ها روده ها را پیچ می دهند. روده های پیچ خورده مقاومت بالایی دارند، حتی مقاومت بیشتری نسبت به پشم و کتان دارند، بنابراین در کارخانه ها از روده گوسفند به عنوان کمربند و نوار محکم برای انتقال حرکت چرخ ها استفاده می شود.

استفاده از روده گوسفند در تولید سوسیس و کالباس

استفاده از روده گوسفند در تولید سوسیس و کالباس

با توجه به افزایش جمعیت و نیاز به تأمین نیازهای زندگی از جمله مواد غذایی، توجه به منابع جدید تولید مواد غذایی از مدت ها قبل ضروری بوده و در این بین از فرآوری بسیاری از محصولات که قبلاً مورد توجه نبوده و فواید زیادی دارند مورد توجه خاص قرار گرفته است. سوسیس و کالباس یکی از محبوب ترین غذاهایی است که مدتهاست تا به امروز مورد استفاده قرار گرفته و به عنوان یکی از فست فودها محسوب می شود. یکی از مهمترین کاربردهای روده گوسفند، تولید سوسیس و کالباس است. استفاده از روده برای تولید سوسیس و کالباس از مدت ها قبل در حفظ گوشت موثر بوده و به دلیل طعم لذیذ بسیار محبوب بوده است. این نوع روده که برای تولید سوسیس و کالباس استفاده می شود، دارای کاربرد خوراکی است که در دو نوع هات داگ و انواع دیگر سوسیس و کالباس در بازار موجود است.

استفاده از روده گوسفند در تجهیزات پزشکی

استفاده از روده گوسفند در تجهیزات پزشکی

Chromic Catgut نوعی نخ بخیه قابل جذب است که از بافت همبند خالص (عمدتا کلاژن) مشتق شده از لایه فیبر زیر مخاطی روده های سالم گوسفند تشکیل شده است. نخ بخیه Chromic Catgut برای ایجاد مقاومت بالاتر در برابر جذب فرآوری می شود و برای تأخیر جذب با نمک های کروماتیک تصفیه می شود. نخ بخیه Chromic Catgut به رنگ کاهگل است و در اندازه هایUSP 6-0  (1 متری) تا 3 USP  (7 متری) موجود است. اگرچه این نام دلالت بر استفاده از روده گربه ها دارد، اما هیچ سابقه ای در مورد استفاده از روده گربه سانان برای این منظور وجود ندارد.



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...