دوچرخه خودران ساخته شده توسط مهندسان هواوی می‌تواند بدون سرنشین کار کند.

مهندسان هواوی یک دوچرخه ساخته‌اند که حتی اگر بدون سرنشین هم باشد می‌تواند کار کند. دوچرخه تازه معرفی شده می‌تواند در تعادل کامل حتی در باریک‌ترین سطوح نیز به تنهایی بایستد، درحالی که این دوچرخه همچنین شامل یک سری ویژگی‌های چشمگیر مانند سنسورهای تشخیص تصویر و فناوری مستقل آن است. یکی از مهندسان هواوی پس از این که در یک حادثه دوچرخه‌سواری آسیب دید این ایده به ذهنش رسید. برای تحقق بخشیدن به این دوچرخه خودکار کارآمد، تیم باید وسیله نقلیه را به یک سیستم کنترل اتوماتیک با شبکه حسگرهای ادراک و یک تراشه محاسباتی با  قدرت محاسبات مغز مجهز کند تا نیاز به راننده را کاهش دهد.

دوچرخه

علاوه‌براین، مهندسان مجبور بودند مجموعه‌ای از الگوریتم‌های ادراک و کنترل را براساس سخت‌افزار قبلی پیاده‌سازی کنند.

به عنوان اولین قدم، سازندگان شروع به مدلسازی دوچرخه مجازی در CAD کردند در حالی که مجموعه‌ای از جزئیات را اضافه کردند که می‌تواند آن را به وسیله نقلیه خودکار بدون راننده تبدیل کند. آنها دو موتور بزرگ بدون برس و یک چرخ‌دنده فرمان را برای کنترل دسته نصب کردند و سپس یک سنسور مجهز به دوربین RGBD، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ و لیدار اضافه کردند. دوچرخه از یک باتری لیتیوم قدرت هواپیما مدل 6S استفاده می‌کند، حدود 2 تا 3  ساعت طول می‌کشد و ماژول محاسبات اصلی کنترل دقیقاً زیر صندلی، بالای چرخ عقب قرار دارد.

دوچرخه

برای اطمینان از ایستادن دوچرخه به تنهایی، تیم ماژول کنترلی را در نظر گرفته است که از گشتاور چرخشی دیسک استفاده می‌کند، همان سیستمی که در ساخت ماهواره‌ها استفاده می‌شود. یک سنسور کوچک با دقت بالا شیب را تشخیص می‌دهد و داده‌ها را به ماژول کنترل نگرش بازمی‌گرداند تا بتواند به تنهایی بایستد. علاوه بر این، سازندگان با موتور بدون پدال زدن می‌چرخاند.

دوچرخه

با استفاده از هوش مصنوعی (AL) و ویژگی‌های رباتیک، دوچرخه قادر به تفکر ادراک و تصمیم‌گیری است. برای ارزیابی و بهبود الگوریتم  کنترل دوچرخه، مهندسان قبل از انجام ارزیابی نهایی در زندگی واقعی، وسیله نقلیه را در یک محیط فیزیکی مجازی آزمایش کرده‌اند. به لطف الگوریتم‌ها و طراحی معقول، دوچرخه در آزمون رانندگی خودکار موفق شد ثابت کند که مستقل، پایدار و در تعادل کامل است.

 



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...