9 عادت روزانه که می‌تواند خطر ابتلا به زوال عقل را کاهش دهد.

زوال عقل یک بیماری است که نه تنها برای فردی که آن را پشت سر می‌گذارد بد است بلکه همه نزدیکان فرد را نیز درگیر می‌کند. متأسفانه هنوز کارهای زیادی برای درمان زوال عقل وجود ندارد. بنابراین بهترین کار جلوگیری از آن است. تحقیقات زیادی در مورد چگونگی انجام این کار انجام شده است. این ده مورد روزانه می‌تواند به کاهش خطر ابتلا به زوال عقل کمک کند.

تماس اجتماعی

پرهیز از تنهایی یکی از راه‌های کاهش احتمال ابتلا به زوال عقل است. حتی لحظات کوتاه ارتباط با دوستان، خانواده، همکاران، همسایگان و آشنایان، چه حضوری و چه تلفنی، می‌تواند تا حد زیادی به کاهش احساس تنهایی، اضطراب و افسردگی کمک کند.

بازی‌های فکری

این ممکن است در دسترس‌ترین عادت باشد. اما اهمیت آن را کم نمی‌کند. فعال نگه داشتن مغز به تقویت آن کمک می‌کند. شما می‌توانید این کار را با پازل و بازی انجام دهید، اما همچنین می‌توانید تا جایی که ممکن است جزئیات روز خود را به خاطر بسپارید. این می‌تواند لیست‌های مواد غذایی، شماره تلفن‌ها، فعالیت‌های تقویم شما باشد... سعی کنید به جای این که هربار این موارد را از رو لیستتان بخوانید مغز خود را وادار کنید که این کار را انجام دهد.

خواب کافی

خواب کافی

بدیهی است که داشتن خواب کافی یکی از بهترین کارهایی است که می‌توانید انجام بدهید. خواب عمیق به ساماندهی دوباره مغز کمک می‌کند. تحقیقات نشان می‌دهد بین خواب کافی و کاهش خطر ابتلا به زوال عقل یا آلزایمر رابطه مستقیمی وجود دارد.

ساخت موسیقی

 شما هرگز برای شروع ساخت موسیقی پیر نیستید. براساس تحقیقات، یادگیری نواختن یک ساز می‌تواند به شما در کاهش احتمال به زوال عقل کمک کند.

بیرون رفتن

پیاده‌روی در هوای تازه برای بدن شما بسیار مفید است. این به افراد کمک می‌کند مثبت‌تر فکر کنند، هضم را بهبود می‌بخشد، فشار خون را تثبیت می‌کند و سیستم ایمنی بدن شما را بهبود می‌بخشد. همه این مزایای سلامتی می‌تواند مغز شما را از مسیر نادرست دور کند.

تمرینات تنفسی

تمرینات تنفسی

تمرینات تنفسی غالباً ذهن شما را تیز نگه می‌دارد و قسمت‌های خاصی از مغز را فعال می‌کند و برای سلامتی خیلی مفید است.

تغذیه سالم

قلب سالم، مغز شما را سالم نگه می‌دارد. غذایی که برای قلب شما سالم است بنابراین در سلامت مغز نیز نقش دارد. قوانین ساده است: از نمک، چربی‌های اشباع شده و غذاهای فرآوری شده خودداری کنید. در عوض سبزیجات، میوه‌ها، محصولات غلات کامل، مغزها، حبوبات، ماهی و گوشت‌های کم‌چرب را انتخاب کنید. همچنین بهتر است از الکل اجتناب کنید تا قلب و ذهن خود را در شرایط مطلوب نگه دارید.

تغذیه سالم

ورزش

یک پیاده‌روی سریع هر از گاهی می‌تواند برای سلامتی شما معجزه کند. ورزش مکرر و تغذیه سالم، خطر بیماری‌های مرتبط با افزایش سن از جمله زوال عقل را کاهش می‌دهد.

تحریک شناختی

آیا هرگز احساس کرده‌اید که از حافظه خود به خوبی استفاده نمی‌کنید؟ پس احتمالاً ایده خوبی است که درمان تحریک شناختی را شروع کنید. این کار اغلب در یک گروه انجام می‌شود. به عنوان مثال شما با هم معما حل می‌کنید، از علایق خود صحبت می‌کنید، آشپزی می‌کنید و تمام فعالیت‌هایی که مغز شما را تحریک می‌کند و بنابراین از احساس تنهایی جلوگیری می‌کنید.



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...