اولین ماشین مسابقه پرنده در جهان

نخستین ماشین مسابقه پرنده در صحرایی در جنوب استرالیا پرواز آزمایشی خود را با موفقیت پشت سر گذاشت. این ماشین پرنده MK 3 Air speeder نام دارد. این ماشین پرنده در واقع یک کوادکوپتر است که که 8 پره دوار دارد که در اطراف کابین خلبان قرار دارند و از فیبر کربن ساخته شده‌اند. انرژی این کوادکوپتر به وسیله باتری لیتیومی تأمین می‌شود و به آن اجازه پرواز تا 15 دقیقه را می‌دهد. سرعت این کوادکوپتر 2.8 مایل در ثانیه است که به سرعت اتومبیل‌های فرمول یک که از 0 تا 60 مایل بر ساعت را در همین مقدار طی می‌کنند، می‌رسد.  قرار است سرعت آن در مسابقه به 155 مایل در ساعت برسد.

ماشین پرنده

ماشین پرنده مسابقه‌ای توسط تیمی از مهندسان از شرکت‌های جگوار، مک لارن، رولزرویس، بوئینگ و برابام ساخته شده و  می‌تواند با سرعت 93 تا 155 مایل در ساعت پرواز کند. در مسابقه‌ای که قرار است در پایان سال جاری برگزار شود چهار تیم و 10 هواپیمای فرمول یک با هم به رقابت خواهند پرداخت و ماشین‌های پرنده بدون سرنشین توسط گروهی از خلبانان از زمین کنترل خواهند شد. قرار بود اولین نمایش این چند مولتی کنترل از راه دور در سال 2020 برگزار شود، اما به دلیل همه‌گیر شدن بیماری، مانند بسیاری از رویداد‌های دیگر، باید به تعویق می‌افتاد. هدف این است که تا سال 2022 خلبان‌های انسانی نیز در مسابقه شرکت کنند.

این مسابقه 45 دقیقه طول خواهد کشید و کواد کوپتر قادر است باتری خود را در مدت 20 ثانیه در ایستگاه‌هایی که به این منظور نصب شده‌اند تعویض کند. این زمان برای تعویض باتری مانند زمانی است که اتومبیل‌های فرمول یک در دهه 1970 هنگام مسابقه تعمیر می‌شدند.

از سال 2006 مدل‌های زیادی از اتومبیل‌های پرنده ارائه شده است. در اینجا لیستی از 10 تا از بهترین اتومبیل‌های پرنده را معرفی می‌کنیم.

PAL-V

با مهندسی هلندی و طراحی ایتالیایی یکی از بهترین محصولات اروپا است. برای استقرار 2 نفر طراحی شده است و حداکثر وزن آن 910 کیلوگرم است و می‌تواند با سرعت 160 کیلومتر در ساعت پرواز کند. این ماشین با قدرت 100 اسب بخار برای 4.3 ساعت سوخت دارد. PAL-V از نوع ژیروپلن است و پره‌های ماشین با باد قدرت باد حرکت می‌کنند.اولین بار ایده آن در سال 1999 سازندگان را تحت تأثیر قرار داد و در سال 2020 به مشتریان عرضه شد.

ماشین پرنده

ماشین پرنده

ماشین پرنده

AEROMOBIL 3.0

این فقط یک ماشین پرنده نیست بلکه یک ماشین جمع شونده است که می‌تواند در چمن، آسفالت و جاده به صورت کاملاً قانونی حرت کند. به طوری که می‌توانید آن را با بنزین معمولی به هر جا که می‌خواهید برانید. این اتومبیل در نسخه پیشرفته خود می‌تواند با سرعت 90 مایل در ساعت حرکت کند. برد آن در حالت پرواز 430 مایل در ساعت است و مصرف سوخت آن 15 لیتر در ساعت می‌باشد.

ماشین پرنده

ماشین پرنده

TERRAFUGIA TRANSITION

فقط با فشار یک دکمه می‌توانید ماشین را به هواپیمای پرندهتبدیل کنید. زمانی که روی زمین است مانند یک ماشین است ولی مانند یک هلی‌کوپتر به آسمان می‌رود. این ماشین با مشکل آشیانه و سئخت هوایی روبرو نیست. می‌توانید آن را در گاراژ خانه نگهداری کرد و برای حرکت از گاز استفاده می‌کند. ویژگی جالب این هواپیما این است که فناوری پرواز آن کاملاً خودکار است. همچنین برخلاف دیگر اتومبیل‌های پرنده 4 نفره است و می‌تواند 635 کیلوگرم را در کابینش حمل کند.

ماشین پرنده

ماشین پرنده

AEROMOBIL-4.0

 با استفاده از این ماشین پرنده می‌توان آسمان را از نزدیک تجربه کرد. این خودرو دارای طراحی پیشرفته و سیستم‌های مهار سرنشین است و دارای دو چتر نجات بالستیک می‌باشد.

ماشین پرنده

ماشین پرنده

BLACKFLY

این مدل برخلاف مدل‌های ذکر شده در بالا در جاده حرکت نمی‌کند، زیرا باید توسط کشنده حمل شود. همچنین فقط ظرفیت نشستن برای یک نفر را دارد. به اندازه دیگر مدل‌ها مورد علاقه نیست، اما برخلاف دیگر اتومبیل‌های پرنده مقرون به صرفه‌تر است. این هواپیما به صورت عمودی بلند می‌شود و فرود می‌آید و با حداکثر سرعت 62 مایل در ساعت پرواز می‌کند. بدون شارژ باتری حدود 25 مایل پرواز می‌کند.

ماشین پرنده

MOLLER SKYCAR

این مدل جزءاولین سری از اتومبیل‌های پرنده بوده و در سال 2000 میلادی جمع شده بود. با این حال این اتومبیل برای پرواز قانونی نیست، به این معنی که در شکل فعلی آن تأیید نشده است.

ماشین پرنده

ماشین پرنده

CARPLANE

این اتومبیل پرنده برای جلوگیری از ایجاد آلودگی صوتی طراحی شده‌ است. قطعات آن بهصورت تاشو طراحی شده‌اند و در برابر آسیب دیدگی  محافظت می‌شوند. این اتومبیل  پرنده در سال 2016 در آلمان ساخته شد.

ماشین پرنده

 

ماشین پرنده

SAMSON SWITHBLADE

این مدل برای استفاده روزمره بسیار کارآمد است. تا ارتفاع 13000 فوت و با سرعت 200 مایل در ساعت در کمتر از سه دقیقه پرواز می‌کند. علاوه بر نشستن 2 نفر، می‌تواند 100 پوند چمدان را در خود جای دهد. دارای سیستم تهویه مطبوع هوا است. بالها و دم آن قابل ارتقا است و می‌تواند در جاده رانندگی کند.

ماشین پرنده

ماشین پرنده

EHANG 184

با سرعت100 کیلومتر در ساعت برای 25 دقیقه پرواز می‌کند. حداکثر ارتفاعی که می‌تواند داشته باشد 500 متر است و مدت زمان شارژ باتری آن 1 ساعت است. این ماشین یک دوربین رو به پایین دارد و آن را برای اهداف علمی و تحقیقاتی مناسب می‌کند.

ماشین پرنده

ماشین پرنده

هنوز کمی زمان لازم است تا جریان پرواز واقعی شود. اولین پرواز ثبت شده اتومبیل پرنده در سال 2006 بود. نمونه‌های بالا، مدل‌های اولیه هستند و سرانجام روزی به بازار عرضه خواهند شد. تا آن زمان، حتی نگاه کردن به آنها و تعمق فرصتی برای حیرت از تخیل انسان فراهم می‌کند.



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...