عینک های هوشمند

عینک های هوشمند، عینک های پوشیدنی رایانه ای هستند که اطلاعات را در کنار یا به آنچه که کاربر می بیند اضافه می کنند. به صورت متناوب، بعضی اوقات عینک های هوشمند به عنوان عینک های پوشیدنی رایانه ای تعریف می شوند که قادر به تغییر ویژگی های نوری خود در زمان اجرا هستند. عینک آفتابی هوشمند که برای تغییر رنگ از طریق الکترونیکی برنامه ریزی شده است، نمونه ای از نوع دوم عینک آفتابی است.

عینک هوشمند

سوار شدن اطلاعات بر روی یک میدان دید از طریق نمایشگر نوری نصب شده روی سر (OHMD) یا عینک های بی سیم تعبیه شده با صفحه نمایش شفاف هدست (HUD) یا پوشش واقعیت افزوده (AR) حاصل می شود.

  این سیستم ها قابلیت انعکاس تصاویر دیجیتالی پیش بینی شده را دارند و همچنین به کاربر امکان می دهند از طریق آن، تصاویر را ببیند یا با آنها بهتر ببیند. در حالی که مدل های اولیه می توانند کارهای اساسی را انجام دهند، مانند استفاده به عنوان یک نمایشگر جلویی برای یک سیستم از راه دور، همانطور که در مورد عینک های هوشمند با استفاده از فن آوری تلفن همراه یا Wi-Fi ، عینک های هوشمند مدرن به طور موثر رایانه های پوشیدنی هستند که می توانند برنامه های تلفن همراه خودکار را اجرا کنند. برخی از آنها هندزفری نیستند و می توانند از طریق دستورات صوتی به زبان طبیعی با اینترنت ارتباط برقرار کنند ، در حالی که برخی دیگر از دکمه های لمسی استفاده می کنند.

عینک هوشمند

عینک های هوشمند مانند سایر رایانه ها ممکن است اطلاعات را از حسگرهای داخلی یا خارجی جمع آوری کنند. ممکن است داده ها را از ابزارهای دیگر یا رایانه ها کنترل یا بازیابی کند. ممکن است از فناوری های بی سیم مانند بلوتوث ، Wi-Fi و GPS پشتیبانی کند. تعداد کمی از مدل ها سیستم عامل تلفن همراه را اجرا می کنند و به عنوان پخش کننده های رسانه قابل حمل برای ارسال  برخی از مدل های عینک های هوشمند همچنین از قابلیت ردیابی فعالیت و زنده ماندن کامل برخوردار هستند.

دستگاه های عینک های هوشمند ممکن است دارای ویژگی های موجود در تلفن های هوشمند باشند.  برخی از آنها دارای ویژگیهای عملکرد ردیاب فعالیت هستند (که به آن "ردیاب تناسب اندام" نیز می گویند) که در برخی از ساعتهای GPS دیده می شود.

تلفن همراه هوشمند

عینک های هوشمند چه کار می کنند؟

عینک های هوشمند یا عینک های هوشمند عینک های پوشیدنی رایانه ای هستند که اطلاعات را در کنار یا به آنچه که کاربر می بیند اضافه می کنند. ... ممکن است داده ها را از ابزارهای دیگر یا رایانه ها کنترل یا بازیابی کند. این ممکن است از فناوری های بی سیم مانند بلوتوث ، Wi-Fi و GPS پشتیبانی کند.

عینک هوشمند

ویژگی ها و برنامه ها

همانند سایر دستگاه های ردیابی فعالیت زنده گیری و ردیابی فعالیت ، از واحد ردیابی GPS و دوربین دیجیتال برخی از عینک های هوشمند می توان برای ثبت داده های تاریخی استفاده کرد. به عنوان مثال ، پس از اتمام یک تمرین ، می توان داده ها را در رایانه یا آنلاین بارگذاری کرد تا گزارش فعالیت های ورزشی را برای تجزیه و تحلیل ایجاد کند.

GPS

  برخی از ساعت های هوشمند می توانند به عنوان دستگاه های ناوبری کامل GPS ، نمایش نقشه ها و مختصات فعلی عمل کنند.

  کاربران می توانند مکان فعلی خود را "علامت گذاری" کنند و سپس نام و مختصات ورودی را ویرایش کنند ، این امر امکان پیمایش به مختصات جدید را فراهم می کند.

اگرچه برخی از مدل های عینک هوشمند ساخته شده در قرن 21 کاملاً بصورت محصولات مستقل کاربردی هستند، اما بیشتر تولیدکنندگان توصیه می کنند و یا حتی الزام می کنند که مصرف کنندگان گوشی های تلفن همراهی را که دارای سیستم عامل یکسانی هستند خریداری کنند تا این دو دستگاه برای قابلیت های اضافی و پیشرفته هماهنگ شوند.

  عینک های هوشمند ، برای نمایش هدآپ (HUD) یا کنترل از راه دور تلفن کار کنند و کاربر را از اطلاعات ارتباطی مانند تماس ، پیام کوتاه ، ایمیل و دعوت نامه تقویم آگاه سازد.

برنامه های امنیتی

از عینک های هوشمند می توان به عنوان دوربین بدنه استفاده کرد. در سال 2018 ، پلیس چین در ژنگژو و پکن از عینک های هوشمند برای گرفتن عکس هایی استفاده می کند که در مقایسه با یک پایگاه داده دولت با استفاده از تشخیص چهره برای شناسایی مظنونان ، بازیابی آدرس و پیگیری افرادی که از مناطق خانه خود خارج می شوند.

برنامه امنیتی عینک هوشمند

عینک های آفتابی هوشمند

عینک های آفتابی هوشمند که قادر به تغییر ویژگی های فیلتر نور خود در زمان اجرا هستند معمولاً از فناوری کریستال مایع استفاده می کنند.

  با تغییر شرایط نوری ، به عنوان مثال وقتی کاربر از خانه به فضای بیرون می رود ، نسبت روشنایی نیز تغییر می کند و می تواند باعث اختلال نامطلوب بینایی شود.

  یک راه حل جذاب برای غلبه بر این مسئله ، استفاده از فیلترهای کم نور در عینک آفتابی هوشمند است که میزان نور محیط را به چشم کنترل می کند.

  یک جز innovative مبتکرانه مبتنی بر کریستال مایع برای استفاده در لنزهای عینک آفتابی هوشمند ، توسط LC-Tec است.

PolarView کنترل کم نور آنالوگ را ارائه می دهد ، با تنظیم میزان کم نور توسط ولتاژ درایو اعمال شده است.

نوع دیگر عینک آفتابی هوشمند از فیلتر قطبش تطبیقی (ADF) استفاده می کند. عینک های آفتابی هوشمند نوع ADF می توانند ویژگی های فیلتر قطبش را در زمان اجرا تغییر دهند. به عنوان مثال ، عینک های آفتابی هوشمند نوع ADF می توانند با فشار یک دکمه از فیلتر قطبی شدن افقی به فیلتر قطبش عمودی تبدیل شوند.

عینک افتابی هوشمند

عدسی های عینک آفتابی هوشمند می توانند از چندین سلول سازگار ساخته شوند ، بنابراین قسمت های مختلف لنز می توانند ویژگی های نوری مختلفی از خود نشان دهند.  به عنوان مثال قسمت بالای لنز را می توان به صورت الکترونیکی پیکربندی کرد که دارای ویژگی های مختلف فیلتر قطبش و تیرگی متفاوت از قسمت پایین لنز باشد.

ملاحظات ایمنی

در هنگام استفاده از دستگاه ، نگرانی هایی نیز درباره استفاده از وسایل نقلیه موتوری مطرح شده است. در تاریخ 31 ژوئیه 2013 گزارش شد که رانندگی در حالی که از Google Glass استفاده می کنید احتمالاً در انگلیس ممنوع است ، زیرا رانندگی با بی احتیاطی تلقی می شود ، بنابراین به دنبال تصمیم وزارت حمل و نقل ، یک جرم مجازات ثابت است. در ایالات متحده ، نماینده ایالت ویرجینیای غربی ، گری جی هوول ، در مارس 2013 اصلاحیه ای را در قانون ایالت منع پیام کوتاه هنگام رانندگی ارائه کرد که شامل ممنوعیت "استفاده از رایانه پوشیدنی با صفحه نمایش نصب شده در سر" است. در مصاحبه ای ، هاول اظهار داشت ، "مسئله اصلی یک نگرانی ایمنی است ، این [هدست شیشه ای] می تواند متن یا فیلم را در زمینه دید شما قرار دهد. من فکر می کنم که پتانسیل زیادی برای حواس پرتی وجود دارد.

آیا عینک های هوشمند جایگزین گوشی های هوشمند خواهند شد؟

پیش بینی می شود که این دستگاه در آینده به یک روند جدید تبدیل شود. رئیس فیس بوک همچنین فاش کرد که دستگاه های عینک هوشمند جایگزین روند گوشی های هوشمند خواهند شد زیرا در سال 2030 می توان به آنها اعتماد کرد.



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...