چرا وسایل الکترونیکی داغ می‌شوند؟

همه ابزارهای الکترونیکی گرما تولید می‌کنند. اما این گرما دشمن عمر باتری است. اگر وسایل الکترونیکی شما بیش از حدگرم می‌شود، دلیل آن چیست؟ و چه کاری باید انجام بدهید؟

گرمای وسایل الکترونیکی تا حدی طبیعی است. این عارضه اجتناب ناپذیر در شارژ، تخلیه، پردازش و روشنایی است. دست خود را پشت تهویه مشبک تلویزیون HDT یا جعبه کابل قرار دهید، یا قسمت پایین لپ‌تاپ خود را لمس کنید. این موارد مانند بخاری هستند.

فقط طبیعی بودن گرمای وسایل به معنای خوب بودن آن نیست. برای کاربر، گرمای بیش‌از حددستگاه ممکن است نگران کننده باشد. حتی گاهی ممکن است گرمای باتری تهدید به حساب بیاید. مدیر عامل شرکت Cadex می‌گوید:" گرما قاتل تمام باتری‌ها است".

او اغراق نکرده است. طبق تحقیقات وی‌، یک باتری لیتیوم یون ذخیره شده در 40 درصد شارژ و 104 درجه فارنهایت دمای واقعی برای استفادهاز تلفن‌های همراه متداول، در طول یک سال 15 درصد ظرفیت خود را از دست می‌دهد. اگر  باتری با شارژ کامل ذخیره شود، این میزان به 35 درصد می‌رسد، مانند لپ‌تاپی که تمام روز در برق متصل است.

داغ شدن گوشی

3 دلیل متداول برای داغ شدن گوشی موبایل وجود دارد: سیگنال ضعیف، فشار زیاد کار و شارژ باتری. در مورد یک سیگنال ضعیف کار زیادی نمی‌توانید انجام بدهید. سیستم‌ عامل‌های تلفن‌های هوشمند در حفظ و نگهداری نرم‌افزارهای مخالف کاملاً خوب هستند، اما لازم است بررسی کنید آیا برنامه‌هایی در پس زمینه اجرا می‌شوند یا خیر. بهتر است برای مدت کوتاهی گوشی خود را خاموش کنید تا خنک شود.

لپ تاپ داغ را معمولاً می‌تون با پردازشگر بیش از حد فعال یا تهویه نامناسب توضیح داد. Ctrl + Alt + Delete را در رایانه فشار دهید یا برنامه Activity Monitor را در Mac باز کنید و ببینید آیا برنامه‌ها پردازنده را خسته می‌کنند یا خیر، بدترین مجرمان را ببینید یا حذف نصب کنید. بعضی از لپ‌تاپ‌ها مانند اپل از تمام بدنه‌شان گرم می‌شود.

در آخر نگاهی به داخل مجاری خروجی رایانه خود بیندازید. تجمع گرد و غبار  می‌تواند منجر به ایجاد نقص در عملکرد فن و  گرم شدن شدید دستگاه شود. در صورت تمایل می‌توانید کامپیوتر خود را تا حدی باز کرده و با هوای فشرده یا برس خوب تمیز کنید.

اگر گرمای یک دستگاه الکترونیکی از دست خارج شود، دستگاه سعی می‌کند خودش را بازیابی کند. برای مثال لپ‌تاپ بدون هشدار به سادگی خاموش می‌شود. تلفن‌های هوشمند یک هشدار بصری می‌دهند و خاموش می‌شوند. در صورت ادامه مشکل با سازنده تماس بگیرید. گرمای شدید و مداوم می‌تواند نشانه‌ای از فرار حرارتی باشد که می‌تواند منجر به انفجار باتری شود.



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...