بازاریابی دیجیتال و صنایع غذایی

طی 10 سال اخیر ابتکارات زیادی در دنیای دیجیتال انجام شده است. در اوایل سال 2010 اهمیت رسانه های اجتماعی و دنیای دیجیتال بسیار مورد بحث قرار گرفت، درحالی که اکنون ما با لبخند به کسانی که این بحث ها را ارائه می دهند نگاه می کنیم. بنابراین، اکنون می بینیم که حتی حساب های شبکه های اجتماعی شرکت ها نیز در معاملات و نقل و انتقال شرکت ها در نظر گرفته می شود.

دیگر نیازی به صحبت زیاد درباره اهمیت بازاریابی دیجیتال و رسانه های اجتماعی نیست. این در حال حاضر یک واقعیت شناخته شده است. استفاده از اینترنت بخصوص در دوره همه‌گیری به دلیل رعایت شرایط قرنطینه و بسته بودن در خانه به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. طبق گزارشات در آگوست سال 2020، در شرکت های دارای 10 کارمند یا بیشتر که فروش الکترونیکی انجام می دهند، نسبت به سال قبل از سال 2020 فروش، 2.2 واحد افزایش یافته و به 53.7 درصد رسیده است. میزان مالکیت وب سایت در شرکت های نوپا با تعداد 250 کارمند یا بیشتر، 89.2٪ و پس از آن شرکت هایی با 50-249 کارمند با 74.1٪ و شرکت های مبتدی با 10-49 کارمند با 49.2٪ افزایش فروش داشته اند. در دنیای دیجیتال که این همه رقابت وجود دارد، شرکت ها، گروه های بازاریابی دیجیتال ایجاد می کنند یا با آژانس های تخصصی کار می کنند تا با توسعه استراتژی های مختلف از یکدیگر پیشی بگیرند.

بازاریابی دیجیتال و صنایع غذایی

بازاریابی مواد غذایی

به زبان ساده بازاریابی مواد غذایی را می توانیم به عنوان یک سری فعالیت های ارتباطی بین یک شرکت مواد غذایی و مصرف کنندگان تعریف کنیم. شرکت ها باید قبل از ورود هر کالایی به مرحله تولید، بازار محصول را بررسی کنند و مخاطبان را با جزئیات هدف قرار دهند. دانستن اینکه مشتریها چه می خواهند برای تسلط بر بازار بسیار مهم است. توسعه محصول همچنین باعث بهبود استراتژی های بازاریابی شرکت ها می شود. به خصوص، شرکت های بزرگ مواد غذایی هزینه های زیادی را صرف بازاریابی در این زمینه می کنند و باعث می شوند مصرف کنندگان تمایل داشته باشند پول محصولات خود را خرج کنند.

ذرت بو داده

ذرت بو داده می تواند مثال خوبی در بازاریابی مواد غذایی باشد. معمولا کسی در طول زندگی خود هرگز دوست ندارد که در سالن های سینما ذرت بو داده بخورد اما در سینما این حس به وجود می آید که باید ذرت بو داده خرید. چنین استراتژی بازاریابی در دنیای دیجیتال، نمایش های تلویزیونی و سینماها پخش شده است كه پیام "شما نمی توانید با پاپ كورن فیلم تماشا كنید" را كه به مصرف كننده داده می شود. اگرچه خوردن پاپ کورن در طول فیلم آزار دهنده است، اما پاپ کورن هنوز در سینماها سلطان است. مشخص است که پاپ کورن در سینما به عنوان یک چیز ضروری ادامه خواهد یافت، مهم نیست که چقدر آزار دهنده باشد.

ذرت درون لیوان نیز در خیابان ها و ورودی مراکز تفریحی بسیار محبوب شد. بوی یک لیوان ذرت آب پز و سس های ریخته شده روی آن مردم را به سمت پیشخوان کشاند. این محصول که مانند ذرت بو داده بسیار کم هزینه است، ناگهان با لیوان و قاشق در دست افرادی که در خیابان قدم می زنند ظاهر شد. به نظر شما راز موفقیت این محصول چه بود؟ خوردن ذرت با چوب ذرت دشوار است. این دلیل بزرگی است. از طرف دیگر، ذرت درون لیوان به غذایی خوشمزه تبدیل شده است که می توان آن را با قاشق میل کرد و با سس های مختلف مخلوط کرد. علاوه بر این، محصولی که می توانید هنگام راه رفتن در خیابان بخورید.

بررسی اجمالی صنایع غذایی

صنعت غذا بدون شک بزرگترین بازار جهان است. اگر بگوییم غذا برای بشریت از اهمیت بالایی برخوردار است، به راحتی می توان گفت که صنایع غذایی بزرگترین بازار جهان نیز هست. در حال حاضر جمعیت جهان در حدود 8 میلیارد نفر تخمین زده می شود. همچنین تخمین زده می شود که جمعیت جهان تا سال 2050 به 10 میلیارد نفر برسد. این افزایش جمعیت بدون شک نیاز بیشتری به غذا و امنیت غذایی را در پی خواهد داشت. با این برآورد افزایش 50 درصدی تولید مواد غذایی ضروری خواهد بود. افزایش جمعیت جهان، تغییرات آب و هوا، پیشرفت فناوری و افزایش ارتباطات جهانی نیز نقش مهمی در روند صنایع غذایی خواهد داشت.

بازاریابی دیجیتال و صنایع غذایی

نیاز به دیجیتالی شدن بخش غذا

مصرف کنندگان توانمند:

استفاده گسترده از اینترنت و افزایش کانال های ارتباطی اکنون ما را به عنوان گزینه های زیادی به عنوان مصرف کننده سوق می دهد. تعداد زیاد گزینه ها به مصرف کنندگان این امکان را می دهد تا بفهمند که در واقع چه می خواهند. این وضعیت باعث می شود که سلیقه و انتظارات مصرف کنندگان به طور مداوم تغییر کند، اما شرکت ها را مجبور می کند از کانال های دیجیتال به شدت استفاده کنند تا به مشتریانی که تقاضای بیشتری دارند نزدیک شوند. پیگیری آنچه مصرف کنندگان در شبکه های اجتماعی در مورد آن صحبت می کنند، دیدن آنچه که آنها دوست دارند، جلب رضایت آنها سهم بزرگی در رشد شرکت ها دارد. افزایش سرمایه گذاری های دیجیتالی شدن شرکت ها در فعالیت های بازاریابی به آنها کمک می کند تا ساختاری انعطاف پذیر و چابک ایجاد کنند که بتواند پاسخگوی پر کردن ناگهانی انتظارات و رفتار مشتری باشد.

تماس با مصرف کننده:

به لطف اینترنت، شرکت ها می توانند با مشتریان و مصرف کنندگان خود تماس بگیرند. تجارت الکترونیکی و برنامه های تلفن همراه با متزلزل کردن روشهای سنتی بازاریابی بسیاری از شرکتها، شیوه جدیدی از تعامل را فراهم کرده است. شرکت هایی که می توانند فوراً به مصرف کنندگان خود دسترسی پیدا کنند، واکنش های فوری دریافت کرده و تبلیغات و محصولات خود را ارائه کنند، در بخش خود به سرعت رشد کرده اند.

می توان تجزیه و تحلیل خود را در بسیاری از زیرعنوان ها گسترش داد. با این حال، مدل مصرف کننده که با استفاده گسترده از اینترنت قویتر می شود، جای خود را به عنوان موضوع اصلی بیش از همه تجزیه و تحلیل هایی که انجام می شود، خواهد داشت. نقطه تماس با مصرف کننده همیشه کلید طلایی خواهد بود.



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...