پوشش ساختمان سوله

همه ساختمان‌ها، هر استفاده‌ای که دارند، باید یک محیط داخلی کنترل شده داشته باشند که از آب و هوای متغیر و غیر قابل کنترل خارجی محافظت شود. محیط داخلی مورد نیاز به کاربری مورد نظر ساختمان بستگی دارد و این شرایط خاص  پوشش ساختمان را تعیین می‌کند. الزامات نظارتی تحت بخش مقررات ساختمان نیز توجه زیادی را در طراحی و ساخت پوشش‌های ساختمان ایجاد می‌کند.

تولید و نگهداری یک محیط داخلی کنترل شده یک فرایند پیچیده است، و به ترکیبی از خدمات مکانیکی و الکتریکی برای گرم کردن و یا خنک کردن ساختمان  و یک پوشش ساختمان مناسب برای تنظیم میزان افزایش و از دست دادن گرما نیاز دارد.

علاوه بر فرم دهی پوشش ساختمان، سقف و روکش دیوار همچنین می‌تواند مهار فولاد ثانویه نقش مهمی در عملکرد سازه ساختمان داشته باشد. در صورتی که چنین مهاری در نظر گرفته شود (همان طور که معمولاً در جداول بار/ دهانه تولیدکنندگان رول و ریل‌های جانبی اتفاق می‌افتد)، ضروری است که روکش بتواند این مهار را در عمل تهیه کند.

متداول‌ترین انواع روکش‌های مورد استفاده در ساختمان‌های صنعتی یک طبقه، سیستم‌های دو پوسته است که شامل دو ورق فلز با یک لایه عایق بین آنها است. سیستم‌های فلزی دوپوستی را می‌توان به چهار دسته اساسی تقسیم کرد:

-سیستم‌های ساخته شده(buit-up systems)

-پانل ‌های عایق بندی شده(insulated panels)

-سیستم ‌های درز ایستاده(standing seam systems)

-سینی‌های ساختار خطی(structural liner trays)

این پوشش‌های فلزی در زیر نشان داده شده است:

built up systembuilt up system

پانل عایق بندی شدهپانل عایق بندی شده

سیستم درز ایستادهسیستم ایستاده

liner tray systemliner tray system

پوشش کف سوله

در بیش‌تر موارد، کف ساختمان‌های صنعتی یک طبقه برای وسایل نقلیه، ماشین‌آلات سنگین و سیستم‌های قفسه بندی استفاده می‌شود. آنها برای پشتیبانی از بارهای سنگین طراحی شده‌اند و باید "صاف" باشند. بارهای متمرکز ناشی از وسایل نقلیه، ماشین‌آلات، قفسه بندی و کانتینرها باید در نظر گرفته شوند، بسته به نوع کاربرد، ضخیم شدن محلی کفپوش می‌تواند انجام شود. اگر پیکربندی ماشین‌آلات سنگین و غیره در مرحله طراحی مشخص باشد. بیشتر ساختمان‌های صنعتی دارای کف بتونی با حداقل ضخامت 150 میلی متر در بالای یک لایه پر از گرانول هستند که ضخامت آن نیز حداقل 150 میلی متر است. برای مناطق بزرگ کف، یک لایه کشویی بین لایه پایه و بتن مورد نیاز است، به طور معمول از دو لایه ماده مصنوعی استفاده می‌شود.



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...