فیلم (پوشش) خوراکی با خواص متناسب برای بسته بندی فعال گوشت ، ماهی و فراورده های گوشتی

فیلم )پوشش (خوراکی با خواص متناسب برای بسته بندی فعال گوشت ، ماهی و فراورده های گوشتی

فیلم ها و یا پوشش های خوراکی بیوپلیمرهایی هستند که به طور گسترده ای برای نگهداری و بسته بندی مواد غذایی استفاده می شوند، این فیلم ها مفهوم غذا ، نگهداری و بسته بندی را با هم ادغام کرده اند که زیست تخریب پذیر ، خوراکی است و از کاهش رطوبت ، کمرنگ شدن رنگ ، اکسیداسیون لیپید ، بوی بد جلوگیری کرده و در افزایش ماندگاری و عملکرد به گوشت ، ماهی و فراورده های گوشتی کمک می کند. این فیلم ها نگرانی راجب محیط زیست  و دفع مواد زائد پلاستیکی را کاهش داده  و استفاده از مواد زائد صنعتی و تقاضای مصرف کنندگان از غذاهای طبیعی ، تغذیه ای و سالم را افزایش می دهد.

بسته بندی خوراکی گوشت

گوشت ، ماهی و فراورده های آن، مواد غذایی فاسد شدنی هستند که تحت شرایط نامناسب ذخیره سازی سریع خراب می شوند. فیلم ها و  یا پوشش های خوراکی رویکرد جالبی را برای حفظ و بسته بندی این گونه مواد غذایی ارائه می دهند. این ها از بیوپلیمرهای تولید شده از زباله های صنایع غذایی یا منابع کم مصرف پروتئین ، لیپیدها یا پلی ساکاریدهایی که زیست تخریب پذیر وخوراکی هستند و می توانند به عنوان ناقل( حمل کننده ) با عوامل فعال از منابع طبیعی عمل کنند، فیلم ها و پوشش های فعال در گوشت ، ماهی و محصولات مشتق شده از آن ها  در برابر افت کیفیت در هنگام ذخیره سازی محافظت می کند، فیلم ها و پوشش های فعال موجود با عصاره های طبیعی ، روغنهای اساسی ، پلیمرهای طبیعی ، پروتئین های هیدرولیز شده ، آنزیم ها و نانو کامپوننت ها (مواد و امولسیون ها) را تقویت می کند تا ماندگاری گوشت و ماهی تازه و فرآوری شده را افزایش دهد. فیلم ها و پوشش های خوراکی با اجزای فعال برای حفظ  ماهی ، گوشت و محصولات گوشتی مناسب هستند.

این رویکردهای بسته بندی باعث افزایش دوره نگهداری این محصولات می شوند از طریق:

1- جلوگیری از از دست دادن رطوبت
2- پاک کردن توده ها
3- به تأخیر انداختن فساد میکروبی و محدود کردن رشد میکروارگانیسم های بیماریزا
4- کند شدن اکسیداسیون لیپید ، پروتئین و رنگدانه ها
5- طولانی شدن دوره ای که محصولات از لحاظ حسی(سنسوری)  قابل قبول هستند
6- عوامل فعال همچنین می توانند ویژگی های حسی و کیفی محصولات بسته بندی شده را بهبود بخشند.
7- کنترل افت کیفیت (به طور عمده در مهار رشد میکروبی موثر است)
8- فعالیت آنتی اکسیدانی
9-  حفظ خواص حسی(سنسوری)

آماده سازی فیلم خوراکی با خواص مناسب برای نگهداری گوشت و فراورده های گوشتی

فلوچارت آماده سازی فیلم خوراکی

ο= نرم کننده  *=عنصر عملکردی

رویکرد در آینده

نگرانی های اصلی در بین مصرف کنندگان آگاهی و ایمنی است در حالی که هزینه و آماده سازی گسترده نگرانی های اصلی متخصصان صنعت غذا است. فیلم ها و پوشش های خوراکی آینده امیدوار کننده ای در حفظ و بسته بندی گوشت ، ماهی و محصولات گوشتی شده دارند. استفاده از محصولات جانبی ارزان و کم مصرف فرآوری مواد غذایی یک استراتژی امیدوار کننده برای تولید فیلم های ارزان تر است  که هنوز ویژگی های حسی و فیزیکوشیمیایی را دارند ، آنها را از فیلم های ساخته شده از پلیمرهای معمولی متمایز می کند. در این راستا ، ممکن است فیلم های خوراکی مبتنی بر محصولات جانبی با ویژگی های جدید تقویت کننده سلامت (مانند فیلم های پروبیوتیک یا پری بیوتیک ، به عنوان اجزای غذایی سالم و دارای خواص حسی مطلوب) نیز گسترش یابند  و جذابیت بازار را افزایش دهند.



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...