سیستم راداری در خیابان برای نجات جان عابران پیاده

اکنون بسیاری از اتومبیل‌های پیشرفته به سیستم‌های رادار رهیاب عابر پیاده مجهز شده‌اند. اما هنوز هم این سیستم‌ها می‌توانند توسط موانعی مانند ساختمان‌ها و یا وسایل نقلیه دیگر مسدود شوند. یک راه حل جدید برای برطرف کردن این مشکل، نصب رادار در خیابان است. این سیستم در حال حاضر توسط یک گروه تحقیقاتی در آلمان در حال توسعه است. این سیستم شامل سنسورهای راداری است که می‌توانند در مکان‌های پر رفت و آمد عابر پیاده مانند ایستگاه‌های اتوبوس، محدوده مدرسه یا پیاده روها نصب شوند.

سنسور

نمونه‌ای از سنسور رادار

سیستم به طور مداوم 100 بار در ثانیه منطقه را اسکن می‌کند. هر واحد سنسور قادر است ابتدا یک شیء را به عنوان یک شخص شناسایی کند و سپس سرعت و مسیری را که در آن قدم می‌زند یا در حال دویدن است تعیین کند. اگر سیستم تشخیص دهد که فرد در حال حرکت با سرعت بیش از حد به سمت جاده می‌رود به طوری که می‌خواهد از مقابل اتومبیل‌ها قدم بردارد یک سیگنال هشدار دهنده منتشر می‌کند.

این سیگنال بی سیم توسط سیستم انتقال دهنده به دستگاهی که در اتومبیل‌های نزدیک گرفته می‌شود و باعث می‌شود زنگ خطر صوتی یا تصویری در هر وسیله نقلیه‌ای که احتمال دارد به عابر پیاده برخورد کند، به صدا در آید. این سیستم شاید حتی بتواند به طور خودکار ترمزهای آن اتومبیل را فعال کند.

عابر پیاده

به علاوه، حتی اگر کسی قدم در جاده نگذاشته باشد، سیستم همچنان می‌تواند به رانندگان هشدار دهد که به منطقه‌ای با عابر پیاده زیاد نزدیک می‌شوند، سرعت خود را کم کنند. از آنجا که هیچ دوربینی در کار نیست، نباید هیچ گونه نگرانی درباره حریم خصوصی وجود داشته باشد. اگرچه این فناوری هنوز در حال توسعه است، اما در حال حاضر در ایستگاه اتوبوسی در محوطه دانشگاهی در آلمان به نمایش گذاشته شده است. در آنجا، یک سیستم با دو سنسور رادار قادر است تا هشت نفر را همزمان کنترل کند و تعیین کند که آیا هریک از آنها به سمت جاده حرکت می‌کنند.



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...