چگونه می‌توان تلفن اندروید را سرعت بخشید

خوشبختانه موارد زیادی وجود دارد که می‌توانید برای کمک انجام دهید. اولین نکته ما در مورد سرعت بخشیدن به تلفن‌های اندرویدی این است: فقط راه اندازی مجدد کنید! تلفن خود را خاموش کرده و مجدداً روشن کنید.

این ممکن است عجیب به نظر برسد، اما یک دلیل خوب برای آن وجود دارد. اگر مانند بسیاری از افراد، تلفن را به طور مداوم روشن بگذارید، به تدریج حافظه با برنامه‌های موقتی پر می‌شود. با راه اندازی مجدد آن، این حافظه دوباره آزاد می‌شود. اگر این کار عمل نکرد، ممکن است لازم باشد روش‌های دیگری را برای سرعت بخشیدن به گوشی خود امتحان کنید.ابتدا ببینیم  چرا تلفن شما کند می‌شود.

اندروید

چرا تلفن اندرویدی من اینقدر کند است؟

دلایل مختلفی وجود دارد که ممکن است تلفن با گذشت زمان کند شود.

- ممکن است فضای ذخیره سازی شما تمام شده باشد.

- ممکن است نسخه اندروید شما قدیمی باشد.

- ممکن است برنامه‌های زیادی نصب شده باشد و آنها در پس زمینه شروع به استفاده از منابع کنند. آنها همچنین فضای ذخیره سازی را با داده‌های ذخیره شده پر می‌کنند.

- گاهی اوقات به روز رسانی سیستم عامل که برای گوشی‌های پیشرفته در نظر گرفته شده است، در سیستم‌های قدیمی به کندی اجرا می‌شود.

حالا نکات زیر را دنبال کنید و سرعت گوشی خود را افزایش دهید.

اندروید

صفحه اصلی خود را تمیز کنید

به صفحه خود نگاه کنید. اگر تعداد زیادی ابزارک- اخبار، آب و هوا، فیدهای اجتماعی، ایمیل‌ها، تقویم‌ها- دارید، یکی از دلایل کند شدن تلفن همراه شما هستند.هربار که تلفن خود را روشن می‌کنید یا به صفحه اصلی می‌روید، تلفن شما مجبور است همه این مطالب را بارگیری کند. کاهش تعداد ابزارک‌ها باعث آزاد شدن تلفن شما برای انجام کارهای دیگر می‌شود.

برنامه‌های اضافی خود را پاک کنید

شما برنامه‌ای را مشاهده می‌کنید و آن را نصب می‌کنید، اما هرگز از آن استفاده نمی‌کنید. در عین حال، این باعث اشغال فضا می‌شود و ممکن است فرایندهای خاصی را در پس زمینه اجرا کند، حتی اگر آن را باز نکرده باشید.

سرعت اندروید

 ذخیره سازی داده‌های خود را پاک کنید

گام بعدی در سرعت بخشیدن به تلفن‌های اندرویدی پاک کردن ذخیره اطلاعات است. داده‌های زیاد در تلفن همراه می‌تواند سیستم عامل شما را فشرده کند.بنابراین فضای خالی باید عملکرد آن رابهبود ببخشد.

در واقع شما باید یک برنامه جدید نصب کنید تا در این زمینه به شما کمک کند. Files by Google  یک برنامه شسته رفته است که می‌تواند فایل‌هها را از هرجایی که در تلفن شما کمین کرده‌اند پیدا کند و از نسخه‌های تکراری خلاص شود.

همچنین می‌توانید به جای نگه داشتن عکس در حافظه داخلی،با استفاده از cloud برای ذخیره عکس‌ها و سایر پرونده‌ها فضای خالی ایجاد کنید. برای مثال می‌توانید عکس‌ها را تنظیم کرد تا به طور خودکار در  Google Drive شما پشتیبان تهیه کنند، بنابراین می‌توانید آنها را  از طریق گالری خود در تلفن حذف کنید.

همچنین باید حافظه نهان را تمیز کنید. این یک فضای ذخیره سازی موقت است که برنامه‌ها از آن برای ذخیره داده‌هایی استفاده می‌کنند که دفعه دیگر که برنامه را باز می‌کنید می‌توانند دسترسی سریع‌تری داشته باشند. اغلب اوقات، برنامه داده‌های حافظه پنهان قدیمی را حذف نمی‌کند، بلکه همیشه بیش‌تر اضافه می‌کند.

سرعت اندروید

آیا برای سرعت بخشیدن به گوشی‌های اندرویدی باید به روزرسانی کنید؟

بسیاری از افرادی که می‌خواهند بدانند چگونه سرعت اندروید را افزایش فکر می‌کنند بروزرسانی به جدیدترین نسخه به آنها کمک خواهد کرد. اما همیشه این طور نیست.

برای برخی از تلفن‌ها، به رو رسانی به نسخه جدیدتر اندروید می‌تواند عملکرد را به میزان قابل توجهی بهبود بخشد. اما اگر یک تلفن را بیش از چند سال دارید، به خصوص اگر فضای ذخیره‌سازی آن کم باشد، ممکن است متوجه شوید که به روزرسانی در واقع سرعت تلفن شما را کم می‌کند. فقط ممکن است تلفن شما مقدار حافظه لازم برای مدیریت به روزرسانی را نداشته باشد.

سرعت اندروید

مراقب بدافزار باشید

دلیل عمده کند بودن برخی از تلفن‌ها و رایانه‌های لوحی این است که آنها بدافزارهایی را روی خود نصب کرده‌اند. ممکن است شما برنامه‌ای را نصب کرده باشید که همراه با یک برنامه مخرب سوار پیگ بک باشد.(به همین دلیل فقط باید برنامه‌ها را از فروشگاه برنامه رسمی بارگیری کنید) یا روی پیوند آلوده در ایمیل کلیک کنید. همچنین ممکن است علائمی مانند خراب شدن تلفن، افزایش غیر قابل استفاده مصرف داده، شارژ سریع باتری یا حتی بیش از حد گرم شدن تلفن داشته باشید.

برای محافظت سیستم در برابر بدافزارها برنامه Kaspersky Internet Security را بارگیری کنید. سپس تلفن شما از هرگونه آلودگی یا حمله بدافزارها محافظت می‌شود.

 



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...