مزایای استفاده پالت پلاستیکی در صنایع غذایی

بهداشت و سالم‌ سازی در صنایع غذایی و دارویی یک نگرانی بی‌ انتها است، به ویژه هنگامی که صحبت از تجهیزاتی مانند پالت می‌شود که برای جابجایی مواد غذایی، نوشیدنی‌ها و داروها باید تمیز و بهداشتی بمانند. با این حال، معمولا مزایای تمیز کردن منظم پالت‌ها را دست کم گرفته می‌شوند و تمیز کردن صحیح آنها را آسان در نظر می‌گیرند. انواع پالت می‌تواند در سهولت تمیز کردن آن تأثیر بگذارد. پالت چوبی یک انتخاب محبوب است، اما ممکن است به اندازه پالت پلاستیکی برای صنایع غذایی و دارویی مفید نباشد.یکی از مزایای اصلی پالت‎های پلاستیکی این است که به دلیل نحوه ساخت، بهداشت آنها راحت‌تر است. برخلاف چوب، پالت‌های پلاستیکی از ماده صاف و غیر متخلخل ساخته شده‌اند که می‌توان به راحتی آنها را تمیز کرد.

مزایای پالت پلاستیکی در صنایع غذایی

 مزایای استفاده از پالت پلاستیکی

چوب ماده‌ای متخلخل است، به این معنی که پر از شکاف‌های ریز است. آلودگی و باکتری‌ها می‌توانند در این فضاهای کوچک قرار بگیرند و تمیز کردن سطح چوب تقریباً غیرممکن است. سپس این آلودگی‌ها و باکتری‌ها می‌توانند به محموله‌ها منتقل شوند و به طور بالقوه آنها را آلوده کنند. متخلخل بودن چوب همچنین باعث جذب هرگونه مواد شیمیایی یا موادی که با آن تماس دارند می‌شود. قطعا اطمینان از پاک شدن پالت‌های پلاستیکی بسیار ساده‌تر است. برخلاف پالت‌های چوبی، که مایعات را جذب می‌کنند و در خود را نگه می‌دارند و در نتیجه خطر بیشتری برای تجمع باکتری‌ها وجود دارد، از آنجا که هیچ شکاف کوچکی برای تجمع باکتری‌ها و خاک بر روی پلاستیک وجود ندارد، استفاده از یک دستمال پارچه‌ای تمیز، می‌تواند به سرعت به پاکسازی بیشتر آلودگی‌ها کمک کند. هرگونه مواد شیمیایی یا ضدعفونی کننده‌ای که برای تمیز کردن پلاستیک استفاده می‌شود، برای مدت طولانی روی سطح آن نمی‌نشیند، به این معنی که در حمل و نقل مواد غذایی احتمالاً توسط پاک کننده‌ها آلوده نمی‌شود.

ایمنی

 پالت‌های پلاستیکی با گرما قالب‌گیری می‌شوند و به صورت یک قطعه از تجهیزات در می‎آیند که با مواد اضافی مانند میخ یا چسب‌های سمی در کنار هم قرار ندارند. پالت‌های پلاستیکی بسیار ایمن‌تر هستند زیرا احتمال آسیب دیدگی در محل کار مانند خراشیده شدن یا آسیب توسط میخ‌های زنگ زده را کاهش می‌دهند. نبودن میخ در پالت‌های پلاستیکی همچنین احتمال از بین رفتن محصولات توسط میخ‌های کج شده یا تکه‌های چوب تیز و دندانه‌دار را کاهش می‌دهد.

وزن کم

 پالت‌های پلاستیکی دارای اندازه‌ها، شکل‌ها و ساختارهای مختلف هستند. یکی از رایج‌ترین آنها پالت‌های پلاستیکی تودرتو با وزن سبک است که بسته به طراحی آن قادر به تحمل هزاران پوند وزن هستند. پالت‌های تودرتو برای صادرات و همچنین ذخیره‌سازی داخلی بسیار مناسب هستند. از آنجا که آنها برای قرار گرفتن در داخل یکدیگر طراحی شده‌اند، می‌توانید حداکثر استفاده از فضای انبار و کانتینر حمل و نقل را داشته باشید.

مزایای پالت پلاستیکی در صنایع غذایی

مقاوم

 به لطف مواد سازنده پالت‌های پلاستیکی، از انواع شرایط آب و هوایی گرفته تا نشت روزمره انبار، پالت‌های پلاستیکی دوام و ماندگاری زیادی دارند. برخلاف چوب که در اثر قرار گرفتن در معرض مایعات می‌تواند پوسیده و شکننده شود، بعید است پلاستیک توسط مایعات خراب شود و کمتر دچار ترک می‌شود.

تمیز کردن

پالت‌های پلاستیکی کاملا قابل شستشو هستند و بنابراین انتخاب خوبی برای پاکیزگی نه تنها برای خود پالت‌ها بلکه برای بارهایی که روی آنها قرار دارد نیز هستند. بدون وجود آلودگی‌هایی که ممکن است از طریق پالت ایجاد شود، قطعا محیط کار سالم‎تر و بهداشتی تر خواهد بود.



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...