شبکه Mesh چیست؟

شبکه مش یا وای فای سرتاسری خانه شامل یک روتر اصلی است که مستقیماَ به مودم شما و یک سری ماژول‌های ماهواره‌ای یا گره‌هایی که برای پوشش کامل وای فای که در آنها بخشی از یک شبکه بی‌سیم واحد هستند متصل است.برخلاف روترهای سنتی، همه‌ی آنها بخشی از یک شبکه بی‌سیم واحد هستند و از SSID و رمز عبور مشابهی  برخوردارند.

تصور کنید به تازگی شبکه خانگی خود را با جدیدترین سخت افزار wifi و اتصال به   اینترنت 100 مگابایت در ثانیه تنظیم کرده‌اید. اما به دلایلی هنگامی که می‌خواهید فیلم را در اتاق خواب پخش کنید، هنوز با بافر(ISP) مواجه می‌شوید. شما با ارائه دهنده خدمات اینترنت خود تماس گرفتید و همه چیز بررسی می‌شود، پس قضیه چیست؟

شبکه مش

نقاط ضعف سیگنال یا WiFi می‌تواند نتیجه انسداد فیزیکی باشد. موارد ساده‌ای مانند درها و دیوارهای خانه شما می‌توانند بین شما و روتر قرار بگیرند، به خصوص اگر از فلز، آجر یا بتن ساخته شده باشند. یا شاید مسافت زیاد در یک خانه بزرگ باشد و روتر سنتی شما فقط می‌تواند تا آشپزخانه برسد.به علاوه اگر در نزدیکی شبکه‌ها و دستگاه‌های WiFi دیگر زندگی می‌کنید مشکل ده برابر می‌شود.

یک روتر استاندارد را مانند یک بلندگو تصور کنید. ممکن است در جلوی خانه با صدای بلند موسیقی پخش کنید، اما در پشت خانه فقط صدای پژواک ضعیفی را می‌شنوید. روتر استاندارد به همان روش کار می‌کند. حال اگر یک بلندگو در هر اتاق نصب کنید به این ترتیب است که شبکه‌های WiFi یا Mesh کل خانه با چندین گره در اطراف خانه شما نصب می‌شوند، بنابراین از یک طرف به سر دیگر پوشش وای فای محکمی دارید.

شبکه مش

یک سیستم وای فای Mesh انعطاف‌پذیر و مقیاس‌پذیر است، و به شما یک روش قابل تنظیم برای گسترش  وای فای ، بدون نیاز به افزودن توسعه‌دهنده‌های دامنه که دارای مشکلات عملکردی هستند می‌دهد.

اکثر سیستم‌های Mesh از یک برنامه تلفن همراه برای تنظیم شدن استفاده می‌کنند.این برنامه به شما کمک می‌کند مناطق مرده را پیدا کنید، بنابراین می‌توانید گره‌هایی را در مناطقی قرار دهید که پوشش وای فای را دریافت نمی‌کنند. این برنامه همچنین برخی ویژگی‌های جالب برای کمک به شما در مدیریت وای فای خود است، مانند کنترل والدین، اولویت بندی دستگاه، دسترسی مهمان و موارد دیگر.

شبکه مش

ویژگی‌های برجسته شبکه Mesh

گسترش بی‌سیم و سیم دار

در یک سیستم مش، یک گره به مودم شما متصل است که به عنوان روتر عمل می‌کند. هر گره اضافی بهترین کانال و مسیر اتصال بی‌سیم به گره قبلی را پیدا می‌کند، و یک اتصال وای فای بی‌نقص و قابل اعتماد در کل خانه شما ایجاد می‌کند.

با این حال، اگر خانه شما از قبل در هر اتاق از سیم‌های کابل اینترنت استفاده شده است، برخی از سیستم‌های مش همچنان می‌توانند گره‌ها را با استفاده از یک کابل اینترنت به یکدیگر متصل کنند تا یک سیستم برای کل خانه ایجاد شود. حتی با گزینه سیم دار، همچنان قادر خواهید بود سیگنال خود را گسترش دهید.

شبکه مش

یک شبکه و رومینگ یکپارچه

نام "شبکه مش" (شبکه مشبک) به خودی خود نشان می‌دهد که هر یک از اجزای سیستم وای فای شما با هم کار می‌کنند. هنگامی که از روتر و توسعه دهنده دامنه استفاده می‌کنید، هنگام حرکت از یک منطقه تحت پوشش به منطقه دیگر، باید به صورت دستی بین شبکه‌ها جابجا شوید. اما با یک رومینگ یکپارچه، شما فقط یک شبکه با یک نام و رمز دارید. این بدان معناست که هنگام حرکت در خانه خود، هرگز مجبور نخواهید شد به صورت دستی از یک شبکه به شبکه دیگر بروید. بنابراین از اتاقی به اتاق دیگر بروید بدون اینکه نگران بافر یا قطع و وصل اتصال باشید.

شبکه مش

شبکه مهمان

استفاده از شبکه مهمان، شبکه وای فای اصلی شما را از نفوذ در امان نگه می‌دارد و دسترسی کاربران خارجی به داده‌های شخصی شما را مسدود می‌کند. اما هرگز نترسید، شما هنوز می‌توانید مهمانان شام یا پرستار کودک خود را بدون اینکه امنیت شبکه اصلی خود را به خطر بیندازید، اجازه دسترسی به اینترنت بدهید. به سادگی تنظیمات مهمان را با استفاده از برنامه مدیریت تلفن همراه خود تنظیم کنید.

شبکه مش

آیا همه سیستم‌های مش یکسانند؟

 سیستم‌های Mesh کمی متفاوت هستند. بنابراین بررسی فناوری استفاده هر مارک از اهمیت زیادی برخوردار است. به عنوان مثال، برخی از سیستم‌های سه بانده از دیگران بهتر هستند و برخی از سیستم‌های دو بانده محدودیت پهنای باند دارند. نگاهی به فناوری ارائه شده بیندازید تا اطمینان حاصل کنید که وای فای موثر باشد و کل خانه شما را پوشش می‌دهد.



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...