تجهیزات حمل و نقل برای افزایش کارایی در انبار

اصطلاح "تجهیزات جابه‌جایی" طیف متنوعی از وسایل نقلیه، ابزار و تجهیزات ذخیره‌سازی را در بر می‌گیرد. به طور معمول از یک انبار برای نگه‌داری وسایل و سپس انتقال آن‌ها به مکان مورد نیاز استفاده می‌شود. جابجایی وسایل هر چه آسان‌تر باشد، انبار شما می‌تواند کارآمدتر باشد. برای افزایش کارایی، شما باید ابزار مناسب برای کار را داشته باشید. این کار زندگی کارمندان شما را آسان‌تر می‌کند و فشار شکننده‌ای را که در غیر این صورت با تجهیزات نامناسب مواجه می‌شوند، قطع می‌کند.

حمل و نقل با کامیون‌های صنعتی

در یک انبار علاوه بر تجهیزاتی مثل قفسه‌ها ، نوارنقاله‌ها و پالت‌ها از تجهیزات حمل و نقل نیز استفاده می‌شود. کامیون‌های صنعتی وسیله‌ای برای حمل و نقل است که برای جابجایی وسایل در شرکت‌ها استفاده می‌شود. بیش‌ترین کامیون‌های صنعتی موجود در انبار به شرح زیر است:

1- کامیون‌های دستی

یک چرخ دستی ساده و دو چرخ است که معمولاَ دارای یک قاب فلزی و صفحه انگشت است. کامیون‌های دستی برای سهولت حمل و نقل وسایل کوچک طراحی شده‌اند. برخی از آن‌ها دارای انواع تاشو هستند که هنگام استفاده از آن‌ها بسته می‌شوند.

2- جک‌های پالت

از جک پالت، کامیون یا پمپ برای انتقال موادی که روی پالت چیده شده‌اند  استفاده می‌شود. این جک‌ها دارای دو چنگال هستندکه به زیر پالت می‌لغزند. سپس دستگیره برای بالا بردن چنگال‌ها با نیروی پمپاژ، ایجاد یک عمل هیدرولیک که پالت را بلند می‌کند و حمل‌ونقل را امکان‌پذیر می‌کند.

3- استکرهای واکی

استکر واکی یکی مدل بالاتر  از  جک پالت یا کامیون است. طرح اصلی یکسان است، با این تفاوت که استکر موتوردار است. جنبه "کامیون" استیکر واکی مشابه ترازبندی چنگال و طراحی یک لیفتراک است. کل مونتاژ را می‌توان با دست به اطراف حرکت داد و پالت‌ها را به قفسه دوم سیستم ذخیره‌ی انبار برد. آن‌ها برای اقلام با ظرفیت کم، استفاده در محیط داخلی و کف بتونی ایده‌آل هستند. استکر واکی ها قیمت کمتری نسبت به لیفتراک ها دارند.

4- کامیون‌های سکو

پلتفرم کامیون به سادگی یک قاب و سکو بر روی چرخ است. هنگامی که تعداد زیادی از اقلام کوچک به حمل و نقل نیاز دارند، سکو را می‌توان با یکدیگر انباشته کرد یا با استفاده از یک وسیله دیگر از تجهیزات حمل و نقل مواد، بارگیری کرد. این برای عملیات با اندازه‌های کوچک تا متوسط یا به عنوان یک راه حل سریع تدارکاتی برای سازمان‌های بزرگ ایده‌آل است.

5- سفارش گیرها

سفارش گیر یک لیفتراک  در ابعاد کوچک است که بزرگتر از استکر است و توانایی تحمل وزن بیش‌تری را دارد. متصدیان سفارش می‌توانند به طور معمول وسایل چیده شده را از ارتفاع 10 تا 30 فوت بازیابی و جایگزین کنند.

تجهیزات انبار

6- سایدلودرها

برخلاف چنگال‌هایی که در جلو یک لیفتراک استاندارد قرار دارند  سایدلودر برای بارگیری و تخلیه از کنار ماشین استفاده می‌شود. از سایدلودرها بهتر است در راهروهای باریک و درگاه‌ها استفاده کرد اما به اندازه لیفتراک ها قابل کنترل نیستند.

7- AGV

یک ربات متحرک است که سیم‌ها، نشانگرها یا سایر علائم روی سطح زمین را دنبال می‌کند.AGV ها می‌توانند از لیزر، آهن ربا یا دوربین هم برای هدایت استفاده کنند. آن‌ها اکثراَ در مقیاس‌های بزرگ صنعتی  برای جابجایی مواد در انبار استفاده می‌شوند.

تجهیزات انبار

تجهیزات برای حمل و نقل مواد فله

اگر انبار شما شامل جابجایی تعداد زیادی از وسایل باشد، کلید کارایی، حرکت به صورت عمده است. هرچه وسایل بیش‌تری بتوانید در یک زمان جابجا کنید، انبار شما با کارایی بیش‌تری کار خواهد کرد.در اینجا انواع مختلفی از تجهیزات وجود دارد که شما را قادر به انجام چنین کاری می‌کند.

1- تسمه نقاله

تسمه نقاله نوار نقاله موتورداری است که یک یک سیستم نوار نقاله را تشکیل می‌دهد. وسایلی ک به حمل و نقل نیاز دارند به سادگی در یک انتهای نوار قرار می‌گیرند و سیستم موتوری آن‌ها را به مقصد می‌برد.

تجهیزات انبار

2- استکرها

یک کامیون کوچک موتوری یا قابل حمل با دست که برای بلند کردن وسایل از زمین و قفسه بندی استفاده می‌شود. این در صورتی مفید است که شما بیش‌ترین استفاده را از انبار خود در داشتن سیستم ذخیره دارید. ارزان‌تر از لیفتراک ‌ها هستند و برای کاربردهای کوچک تا متوسط ایده‌آل هستند.

تجهیزات انبار

3- ریکلایمر

ماشینی است که در انتهای سیستم نوار نقاله یک اسکوپ چرخان دارد. وسایل کوچک و بزرگ را جمع کرده و روی تسمه نقاله قرار می‌دهد. سپس اقلام در امتداد تسمه نقاله حمل می‌شوند تا به مقصد برسند.

4-آسانسور سطلی

از آسانسور سطلی برای حمل عمودی وسایل کوچک و سست استفاده می‌شود. این معمولاَ وسیله موتوری است، اما می‌توان آن را با دست نیز حرکت داد. یک سر سطل به یک کمربند متصل شده است. سطل‌ها مواد را در پایین کمربند جمع می‌کنند، سپس مواد را به بالا می‌برد و پراکنده می‌کند.

تجهیزات انبار

5- آسانسور گرین

برج‌هایی هستند که دارای  یک آسانسور سطلی یا نوار نقاله هستند. دانه‌ها از سطح پایین جمع می‌شوند و با خیال راحت در محل ذخیره سازی مورد نیاز ذخیره می‌شوند. این برای عملیات در مقیاس بزرگ ایده‌آل است.

6-هاپر

دستگاه دیگری برای کنترل وسایل کوچک و سست، یک قیف در واقع بزرگ است. مواد در بالای قیف قرار می‌گیرند و گرانش آنها را به پایین منتقل می‌کند که دارای یک دیافراگم باریک است، که امکان کنترل جریان را فراهم می‌کند. تنها عیب موجود در هاپر این است که به راحتی مسدود می‌شوند.

7- سیلوها

از سیلوها معمولاَ در مصارف کشاورزی استفاده می‌شود. از آن‌ها برای دخیره ایمن دانه یا سیلاژ استفاده می‌شود. آن‌ها همچنین برای ذخیره‌سازی ذغال سنگ، سیمان، تراشه‌های چوب، خاک اره و حتی محصولات غذایی استفاده می‌شود.



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...