تکنیک‌های بسته بندی محصول

بسته‌بندی محصولات یکی از مهم‌ترین جنبه‌های هر شرکت است. تکنیک‌های کاملاَ فکر شده و برنامه‌ریزی شده بسته‌بندی می‌تواند فروش را مهار کند یا افزایش دهد. تغییر مرتب بسته‌بندی از نظر مالی برای یک شرکت سنگین است، در حالی که این امر اغلب باعث ایجاد مشکلات شناسایی محصول برای مصرف‌کننده می‌شود. تصمیمات تکنیکی بسته‌بندی که اکنون می‌گیرید می‌تواند برای مدت طولانی بر محصول و تجارت شما تأثیر بگذارد.

بسته بندی

حفاظت

محافظت از یکپارچگی محصول شما یک روش ضروری بسته‌بندی است. بسته‌بندی مناسب این اطمینان را می‌دهد که محصولات شما بدون هیچ گونه تقلبی از شکل یا هدف اصلی خود، دست نخورده به مکان خود می‌رسند. بسته‌بندی محصول را با توجه به مقاومت طراحی کنید. جعبه‌ها، کیسه‌ها، شیشه‌ها و سایر ظروف محصولات شما باید به گونه‌ای طراحی شوند که در برابرآسیب‌های ناشی ازحمل و نقل، انبارها، قفسه‌های فروشگاه و تحویل به مصرف‌کننده حفظ شوند.

ترویج مارک

علاوه بردوام، بسته‌بندی محصول شما باید محصول و نام شرکت یا مارک یا آرم شما را تبلیغ کند. رنگ‌ها کارهای هنری و سبک‌ها را برای برجسته‌سازی و جلب توجه به محصول خود طراحی کنید. اولین چیزی که یک مصرف‌کننده در مورد محصول شما متوجه می‌شود، خود بسته‌بندی آن است. همچنین خریداران تمایل دارند که آرم یا مارک شرکت را در بسته‌بندی تشخیص دهند. بنابراین داشتن طرح‌ها و عناصر گرافیکی مشابه بر روی محصولات مختلفی که شرکت شما ارائه می‌دهد مهم است.

بسته بندی

قابلیت دسترسی و عملکرد

اطمینان از اینکه مشتری می‌تواند به محصول دسترسی پیدا کند نکته مهمی است که هنگام طراحی بسته‌بندی باید مورد توجه قراربگیرد. یک مصرف‌کننده ممکن است در مورد محصولی که بیش از حد بسته‌بندی شده است، دو بار فکر کند.به عنوان مثال اگر او به یک قیچی احتیاج داشته باشد یک خریدار می‌تواندیک قیچی محصور در پلاستیک سنگین را کنار بگذارد و در عوض یک قیچی را که در یک مقوای سبک وزن غوطه‌ور است، ترجیح دهد. عملکرد بسته‌بندی نیز مهم است، مانند جدا کردن یک محصول اپوکسی که باید توسط مصرف‌کننده مخلوط شود قبل از اینکه او آن را استفاده کند.

ملاحظات زیست محیطی

با آگاهی بیش‍تر و بیشتر مصرف‌کنندگان نسبت به محیط زیست، بسیاری از شرکت‌ها از طرح‌های سبز در بسته‌بندی استفاده می‌کنند. این نیز روش دیگری است که می‌توانید از طریق تکنیک‌های بسته‌بندی با اولویت شرکت خود با خریدار ارتباط برقرار کنید. به عنوان مثال بسیاری از مشاغل محصولاتی را در بسته‌بندی ارائه می‌دهند که از مواد بازیافتی ساخته شده باشد. طراحی بسته‌های غیر پلاستیکی یا فوم‌های قابل تجزیه، می‌تواند وجهه کسب و کار شما را نزد مصرف‌کنندگان ارتقا دهد و انگیزه دیگری برای خرید محصول شما به جای کالای مشابه فروخته شده توسط این رقابت ارائه دهد.



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...