نقش مهم توزیع کنندگان تجاری مواد غذایی

توزیع کنندگان مواد غذایی انواع مختلفی دارند و هر یک مزایای منحصر به فردی دارند. برای درک کامل زنجیره تأمین خدمات مواد غذایی، درک نقش توزیع‌کنندگان مواد غذایی و انواع شرکت‌های توزیع‌کننده که در فضای تدارکاتی امروز فعالیت می‌کنند، ضروری است.

در این پست، شما با نحوه عملکرد توزیع مواد غذایی و سود آن برای تولیدکنندگان، اپراتورهای خدمات غذایی و در نهایت، مصرف‌کننده آشنا خواهید شد.

توزیع کنندگان مواد غذایی

توزیع‌کننده غذا چه کاری انجام می‌دهد؟

وظیفه اصلی توزیع‌کننده مواد غذایی در تأمین غذا و اقلام مربوطه (مانند موارد استفاده شده برای مصرف غذا مانند لیوان، بشقاب، دستمال و غیره) به اپراتورهای خدمات غذایی است.

اپراتور خدمات غذایی چیست؟

اپراتور خدمات غذایی می‌تواند هر نهادی باشد که مواد غذایی یا محصولات مرتبط را تهیه می‌کند. یک سرآشپز در یک رستوران، یک فروشگاه مواد غذایی، فروشگاه رفاه، غذاخوری مدرسه یا بیمارستان همه می‌توانند به عنوان نمونه واجد شرایط باشند.

اما توزیع غذا بسیار بیشتر از اقدام ساده حمل مواد غذایی از تولید کننده به اپراتور خدمات غذایی است.

مزایای توزیع‌کنندگان تجاری مواد غذایی

شما می‌دانید توزیع‌کنندگان مواد غذایی چه کاری انجام می‌دهند و چرا از اهمیت بالایی برخوردارند، اما فراتر از دریافت محصولات از نقطه A به نقطه B، چه منافعی برای تولیدکنندگان و کارخانه‌ها دارند؟

توزیع‌کنندگان مواد غذایی در طول فرآیند چندین نقش دارند.

بیایید چند مورد اصلی را مرور کنیم:

بازاریابی و فروش

توزیع‌کنندگان مواد غذایی بازاریابی و فروش محصولاتی را که برای اپراتورهای خدمات غذایی فراهم می‌کنند را انجام می‌دهند.

در بیشتر موارد، اپراتورهای خدمات غذایی از توزیع‌کنندگان مواد غذایی خرید می‌کنند زیرا این امر دیگر نیازی به کار با تولیدکنندگان منفرد (کشاورزان، تولیدکنندگان، کارخانه‌ها) برای تهیه محصولات منفرد ندارد.

به همین ترتیب، بازاریابی توزیعکنندگان مواد غذایی به تولیدکنندگان این امکان را می‌دهد تا بر توانایی اصلی خود تمرکز کنند و به عنوان واسطه با توزیع‌کنندگان کار کنند، نه اینکه مجبور باشند روابط خود را با مجریان خدمات غذایی جداگانه مدیریت کنند.

توزیع کنندگان مواد غذایی

حمل و نقل و انبارداری

عملکرد اصلی هر توزیع‌کننده در انتقال محصولات از تولیدکنندگان به اپراتورهای خدمات غذایی نهفته است. این امر به تولیدکنندگان این امکان را می‌دهد تا بدون نیاز به مدیریت ناوگان اختصاصی و سرمایه‌گذاری زیاد در تدارکات، از تدارکات خود استفاده کنند.

اینکه آیا انبارداری در این مسیر دخیل است و چه نوع انبارداری لازم است به نوع توزیع‌کننده و نوع محصول توزیع شده بستگی دارد.

بسیاری از توزیع‌کنندگان بزرگ انبارهای خود را اداره می‌کنند. برخی از توزیع‌کنندگان کوچکتر و تخصصی دیگر ممکن است از انبارداری صرف نظر کنند و محصولات تازه را با استفاده از ناوگان حمل و نقل مجهز به تجهیزات ذخیره‌سازی سرد مستقیم از تولید کننده به اپراتور خدمات غذایی منتقل کنند.

انواع توزیع‌کنندگان خدمات غذایی و نحوه سرویس‌دهی آنها

توزیع‌کنندگان خدمات غذایی سه نوع اصلی دارند. هر نوع بر اساس صنعت و نیازهای آنها، انواع خاصی از اپراتورهای خدمات غذایی را تأمین می‌کند.

توزیع کنندگان خط گسترده (Broadline)

توزیع‌کنندگان خط گسترده به عنوان فروشگاه‌های یکجا برای رستوران‌ها و خرده‌فروشانی که نیاز به خرید تعداد زیادی از کالاها دارند، فعالیت می‌کنند. آنها بهترین راه حل برای خریدارانی هستند که به دنبال فرآیند کارآمد و بدون نیاز به استفاده از توزیع‌کنندگان متعدد هستند.

توزیع کنندگان خط گسترده معمولاً در نوع خاصی از کالاها تخصص ندارند، اما آنها هزاران محصول را برای تأمین نیازهای اپراتورهای خدمات غذایی ارائه می‌دهند. توزیع‌کنندگان خط گسترده براساس اندازه و حجم کالایی که ارائه می‌دهند، مزایای مختلفی را از جمله تخفیف‌های حجمی، مشوق‌های قیمت‌گذاری و پشتیبانی اختصاصی‌تر از آنچه در مدل‌های توزیع جایگزین ارائه می‌شود، به مشتریان ارائه می‌دهند.

توزیع کنندگان تخصصی

توزیع‌کنندگان تخصصی، در توزیع یک نوع محصول خاص یا صنعت تخصص دارند و به طور معمول خود را از طریق کارایی در انجام این کار در داخل بازار مجزا می‌کنند. به عنوان مثال یک توزیع‌کننده ویژه برای غذاهای دریایی تازه، پذیرایی از رستوران‌های غذاهای دریایی با کیفیت بالا و بازارهای غذاهای دریایی، زنجیره تأمین و استراتژی تدارکات خود را در مورد انتقال کالاهای تازه به این اپراتورهای خدمات غذایی، سریع، ایمن و کارآمد طراحی می‌کند. این توزیع‌کننده همچنین در تجهیزات ویژه‌ای سرمایهگذاری خواهد کرد تا غذاهای دریایی را در طول فرآیند تازه و سالم نگه دارد. همه این عوامل به این توزیع کننده تخصصی مزیت قابل توجهی نسبت به یک توزیع کننده خط گسترده می‌دهند.

توزیع کنندگان تخصصی درواقع منحصراً در یک صنعت خاص فعالیت می‌کنند.

توزیع‌کنندگان مستقیم

برخلاف توزیعکنندگان خط گسترده و تخصصی، توزیع‌کنندگان مستقیم به اپراتورهای خدمات غذایی خدمات نمی‌دهند. در عوض، آنها مستقیماً از تولیدكنندگان خرید می‌كنند، سپس با توزیع‌كنندگان مقیاس كوچكتر كار می‌كنند. در فضای تدارکات غذایی، همه توزیع کنندگان مقیاس یا مشتری ندارند تا بتوانند فقط به مقدار زیاد فعالیت کنند.

توزیع کنندگان مواد غذایی

هر نوع توزیع‌کننده مواد غذایی مزایای منحصر به فردی را به اپراتور خدمات غذایی ارائه می‌دهد که خدمات خود را فرا می‌خواند. از همه مهمتر، همه توزیع‌کنندگان مواد غذایی با خدمت به عنوان یک واسطه کارآمد بین تولید و مصرف‌کننده به تولیدکنندگان و اپراتورهای خدمات غذایی کمک می‌کنند.

تولیدکنندگان و اپراتورهای خدمات غذایی با استفاده از خدمات توزیع‌کنندگان می‌توانند بر توانایی‌های اصلی خود متمرکز شوند و تدارکات، حمل و نقل و بازاریابی محصولات را در اختیار متخصصان قرار دهند.



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...