پودر ماست

بسیاری از صنایع غذایی و آشامیدنی با استفاده از پودر ماست خشک یک محصول بسیار متنوع از پروتئین آب‌پنیر که خواص منحصر به فردی دارد و به نفع تولیدکنندگان و مصرف کنندگان است را ارائه می‌دهند. استفاده از ماست خشک در فرمولاسیون انقلابی ایجاد کرده است.

هدف اصلی خشک کردن ماست، نگه‌داری آن به صورت پودر با کیفیت بالا و بدون نیاز به یخچال است.چنین پودری را می‌توان با روش‌های مختلف مانند خشک کردن با یخ، خشک کردن با اسپری، خشک کردن مایکروویو و جریان هوا تهیه کرد.

قبل از خشک کردن، غلیظ کردن ماست با روش‌هایی از جمله کیسه‌های پارچه‌ای، مکانیکی، سانتریفیوژ، ترموفیلوس، اولترافیلتراسیون یا غلظت خلأ انجام می‌گیرد. پودرماست یخ زده را می‌توان 1 تا 2 سال در دمای 4 درجه سانتی‌گراد نگه داشت و از آن در صنایع غذایی استفاده کرد.

 محبوبیت پودر ماست به عنوان یک جایگزین سالم برای ماست کلاسیک در حال افزایش است. استفاده از آن در نوشیدنی‌های طعم دار،شیرینی و نوشیدنی‌های شیرین در حال افزایش است. از پودر ماست یخ زده برای تهیه هوموس استفاده می‌شود. به علاوه استفاده از پودر ماست  منجمد در غذای کودک  فرصت‌های رشد در بازار پودر ماست ایجاد کرده است.

پودر ماست

خواص پودر ماست

پودر ماست دارای مواد مغذی زیادی از جمله ویتامین B6، ویتامین D، کلسیم، ریبوفلاوین، پتاسیم و فسفر است.برخی مطالعات بر نقش پودر ماست در پیشگیری از آرتروز تأکید کرده‌‌اند. همچنین پودر ماست به بهبود سیستم ایمنی و سیستم هضم کمک می‌کند.

چشم‌انداز آینده‌ی بازار پودر ماست

بازار پودر ماست در چند سال اخیر درجهان به طور قابل توجهی گسترش یافته است. تقاضای مردم برای محصولات ارگانیک و طبیعی و مقررات وضع شده که تولیدکنندگان را به تولید محصول ایمن وادار می‌کند  به روند گسترش پودر ماست کمک می‌کند.

 



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...