سوخت هیدروژنی

اگر قبلاَ درباره‌ی سوخت هیدروژنی نشنیده‌اید پس گوش دهید. در حالی که بیش‌تر مردم با انرژی خورشیدی، باد و باتری آشنایی دارند، اما شاید متوجه نباشند که این فناوری می‌تواند به ترکیبات انرژی کشور بیفزاید.

در اینجا 4 نکته در مورد هیدروژن و سلول‌های سوختی باید بدانید.

1.هیدروژن فراوان‌ترین عنصر روی زمین است.

هیدروژن سوخت جایگزینی است که از نظر وزنی دارای انرژی بالایی است. در مقادیر زیادی در آب، هیدروکربن‌ها و سایر مواد آلی قفل شده است. هیدروژن را می‌توان از منابع خانگی متنوع از جمله سوخت‌های فسیلی، زیست توده، و الکترولیز آب با برق باد، خورشید یا شبکه تولید کرد. تأثیرات زیست‌محیطی و بهره‌وری  انرژی به نحوه تولید آن بستگی دارد.

2.از پیل‌های سوختی می‌توان برای تأمین انرژی استفاده کرد.

از هیدروژن و پیل‌های سوختی می‌توان در طیف گسترده‌ای از کاربردها استفاده کرد. این موارد از تأمین انرژی ساختمان‌ها اتومبیل‌ها کامیون‌ها گرفته تا دستگاه‌های الکترونیکی قابل حمل و سیستم‌های پشتیبانی قدرت متغیر است. از آنجایی که پیل‌های سوختی می‌توانند از شبکه مستقل باشند، آن‌ها همچنین گزینه جذابی برای عملکردهای مهم مانند مراکز داده، دکل‌های مخابراتی، بیمارستان‌ها و یا حتی برنامه‌های نظامی برای دفاع هستند.

سوخت هیدروژنی

3.پیل‌های سوختی راهی پاک برای تولید نیرو هستند.

 پیل‌های سوختی از نظر تولید الکتریسیته بدون احتراق و انتشار، مشابه باتری‌ها هستند. برخلاف باتری‌ها پیل‌های سوختی شارژ نمی‌شوند ولی اگر بخواهیم آن را مجدد شارژ کنیم نیاز به منبع سوخت و اکسیژن ثابت داریم. درمقایسه با وسایل نقلیه معمولی بنزینی ، وسایل نقلیه با پیل سوختی حتی در صورت تولید هیدروژن توسط گاز طبیعی و همچنین در صورت تولید هیدروژن توسط انرژی تجدید پذیر مانند باد و خورشید می‌توانند دی اکسید کربن را تا نصف کاهش دهند. همچنین هیچ آلاینده‌ای از لوله خروجی ساطع نمی‌شود به جز آب.

4.اتومبیل‌های با سوخت هیدروژنی بسیار شبیه به اتومبیل‌های دارای سوخت بنزینی هستند.

مشابه وسایل نقلیه امروزی، اتومبیل‌های الکتریکی سلول سوختی می‌توانند با یک مخزن سوخت هیدروژن بیش از 300 مایل برد داشته باشند. آن‌ها فقط در چند دقیقه می‌توانند سوخت‌گیری کنند و تجربه سوخت‌گیریشان تقریباَ مشابه یک پمپ بنزین است. از آنجا که "موتور"(یعنی پیل سوختی)فاقد قطعات متحرک است، دیگر نیازی به تعویض روغن نخواهید داشت. اما از آنجا که یک پیل سوختی بیش از دو برابر کارآمدتر از یک موتور احتراق داخلی است، یک ماشین پیل سوختی دورتر از آن  که یک اتومبیل بنزینی کار می‌کند، با مخزن هیدروژن حرکت می‌کند. این بدان معناست که شما فقط نصف مقدار هیدروژن  مصرف می‌کنید و در مصرف سوخت صرفه جویی می‌کنید.

هیدروژن به عنوان یک انرژی پاک جایگزین خوبی برای سوخت‌های فسیلی می‌تواند باشد.



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...