اولین تلفن همراه

قبل از سال 1973، تلفن همراه فقط به تلفن‌های نصب شده در اتومبیل‌ها و وسایل نقلیه محدود بود. موتورلا اولین شرکتی بود که تلفن همراه دستی تولید کرد. در تاریخ 3 آوریل 1973، مارتین کوپر، محقق و مجری موتورلا، اولین تماس تلفنی را از تجهیزات مشترک دستی از آزمایشگاه‌های بل، انجام داد و با دکتر رقیب خود تماس گرفت. نمونه اولیه گوشی دستی که توسط دکتر کوپر مورد استفاده قرار گرفت 1.1 کیلوگرم و اندازه آن 23 در 13 در 4.5 سانتیمتر بود. نمونه اولیه فقط قابلیت انجام 30دقیقه مکالمه را داشت و شارژ مجدد آن 10 ساعت طول می‌کشید.

اولین تلفن همراه

حدود 10 سال طول کشید تا تلفن کوپر که برای اولین تماس استفاده شد در دسترس عموم قرار بگیرد. در سال 1983 موتورلا dyna tac را روانه بازار کرد که هنوز بزرگ و سنگین بود و تقریباَ4000 دلار قیمت داشت. اما در سال 1989 بود که تلفن‌ها با Motorla Micro TAC تلنگر خوردند و شروع به کوچک شدن کردند به طوری که به راحتی در جیب پیراهن قراربگیرند.

درآغاز قرن 20، نوکیا به صحنه آمد و بازار تلفن‌های همراه را طوفانی کرد. سری 6000 نوکیا گوشی‌هایی با فرم مستطیلی با دوام و کاملاَ مناسب در کیف و جیب معرفی کرد. این اولین تلفن همراهی بود که برای توده مردم مقرون به صرفه بود.



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...