چه قدر انرژی برای تولید بیت کوین لازم است؟

ممکن است بیت کوین یک روش مفید برای ارسال و دریافت پول باشد، اما ارز رمزنگاری شده به صورت رایگان ایجاد نمی‌شود. جامعه‌ی ماینر‌های رایانه‌ای که بیت کوین ایجاد می‌کنند، از مقدار زیادی انرژی الکتریکی در فرایند استفاده می‌کنند. روند سنگین برق باعث شده است برخی از کارشناسان اظهار نظر کنند که بیت کوین یک کار سازگار با محیط زیست نیست.

بنابراین برای تولید بیت کوین چقدر برق مصرف می‌شود؟ شاخص مصرف برق بیت کوین کمبریج متوسط برق مورد نیاز شبکه‌ی بیت کوین را 7.64 گیگا وات برآورد نموده است این در حالی است که یک نیروگاه هسته‌ای متوسط در سال 2020، یک گیگا وات برق تولید می‌کند.

 بیت کوین توسط افرادی در سراسر جهان استخراج و ایجاد می‌شود که با استفاده از رایانه همان معمای ریاضی را حل می‌کنند. تقریبا هر 10 دقیقه، کسی یک معما را حل می‌کند و به او بیت کوین می‌دهد. سپس یک پازل جدید تولید می‌شود و کل روند از ابتدا شروع می‌شود. هر چه افراد بیشتری به شبکه بیت کوین بپیوندند و سعی در استخراج بیت کوین داشته باشند، معما سخت‌تر می‌شود و برای هر بیت کوین تولید شده از قدرت محاسباتی و برق بیشتری استفاده می‌شود.

رد پای کربن

بزرگترین مشکل بیت کوین شاید حتی مصرف زیاد انرژی آن نباشد، اما واقعیت این است که اکثر تسهیلات استخراج شبکه بیت کوین در مناطقی (عمدتا در چین) واقع شده است که بستگی زیادی به مبتنی بر ذغال سنگ دارند. به بیان ساده‌تر "ذغال سنگ بیت کوین را تأمین می‌کند".

اگر بیت کوین به محبوبیت و قیمت خود ادامه دهد، چقدر انرژی بیشتری مصرف می‌شود و آیا در نهایت ارزش هزینه زیست محیطی را خواهد داشت؟

 



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...