فناوری جدید چاپ سبزیجات سه‌بعدی

محققان روش جدیدی برای چاپ سبزیجات به صورت سه‌بعدی ابداع کرده‌اند که منجر به تولید غذایی خوشمزه و مقوی برای بیمارانی می‌شود که مشکل بلع دارند. جوهر‌های جدید سه‌بعدی سبزیجات باعث می‌شود که سبزیجات تازه و منجمد مورد استفاده، عطر و طعم بهتری نسبت به روش‌های موجود بگیرند.

جوهر‌های غذایی معمولا برای از غذاهای پوره شده به شکل مایع یا نیمه جامد تهیه می‌شوند. به این صورت که با یک نازل چاپ سه‌بعدی به صورت اکستروژن لایه به لایه مونتاژ می‌شوند.

فناوری چاپ سبزیجات سه بعدی

غذاهای پوره معمولا برای بیمارانی که ازمشکلات بلع (دیسفاژی) رنج می‌برند، ارائه می‌شود. مراقبین سلامت برای شکل دادن غذای پوره شده به شکل اشتها آورترورتر آ از قالب‌های سیلیکونی استفاده می‌کردند که این  کار سخت و زمان‌براست. در حالی که با چاپ سه‌بعدی مواد غذا به راحتی در شکل و بافت دلخواه در مدت زمان کم‌تری تولید می‌شود. همچنین درچاپ سه‌بعدی که قبل از این استفاده می‌شد به غذای خشک و پودر شده به عنوان جوهر مقداری هیدروکلوئید برای ایجاد بافت پایدار می‌زدند. هیدروکلوئیدها معمولا طعم و بافت غدا را تغییر می‌دهند که این امر باعث می‌شود غذا برای بیماران دیسفاژی جذابیتی نداشته باشد.

فناوری چاپ سبزیجات سه بعدی

برای غلبه به این چالش محققان ترکیبات مختلفی از سبزیجات تازه و منجمد را برای پایدار نگه داشتن جوهرهای غذایی کشف کردند. آن‌ها نه تنها توانستند تغذیه با روش غذای چاپ شده را حفظ کنند بلکه توانستند آن را خوش طعم‌تر کنند. این روش فراوری جوهرهای غذایی منجر به افزایش مصرف آن توسط بیماران خواهد شد تا به سلامتی جسمی و وضعیت روحی آن‌ها کمک مثبت کند. این روش را می‌توان به راحتی در بیمارستان‌ها و خانه‌های سالمندان برای افرادی که مشکل بلع دارند استفاده کرد و این‌گونه تغذیه‌ی آن‌ها باوقارتر می‌گردد و آن‌ها را قادر می‌سازد تا معاشرت کنند و وعده‌ی غذایی شبیه به غذا بخورند.



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...