ورق شادولاین چیست؟

ورق شادولاین طرحی کلاسیک شبیه به ذوزنقه است، در گذشته و زمان نه چندان دور، بیشترین کاربرد این نوع ورق در ساخت ساندویچ پانل سردخانه، سقف‌های انبارهای بزرگ، سوله‌ها، کانکس و محل نگهداری کالا بوده است. با گذشت زمان و کشف مزایای این نوع ورق، افزایش تقاضا روز به روز گسترش یافته و بر روی سقف های مختلف اجرا گردید.

این نوع ورق بیشتر در ساختمانها و سقفهای شیروانی شکل (که معمولا در مناطق شمال کشور یا مناطقی که بارندگی بیشتری دارند) در حال استفاده است و کاربرد آن به مرور از مصارف صنعتی به مصارف خانگی تغییر شکل داده است. البته همچنان در مصارف صنعتی بیشتر از مصارف خانگی کاربرد دارد.

ورق شادولاین

با توجه به عوامل محیط زیست مثل میزان بارش، رطوبت، موقعیت جغرافیایی، گرما، سرما و نوع کاربری بنا و ساختمان، وزن و نوع  ورق انتخابی و دیگر مشخصات فنی ساختمان، حفظ تناسب و زیبایی ظاهر ساختمان در انتخاب پوشش مناسب برای سقف بنا موثر است. دلایلی مانند تنوع بسیار زیاد، نصب سریع و آسان (در مقایسه با سایر پوشش ها)، ترمیم و بازسازی سریع و ارزان، صرفه‌جویی در زمان هنگام نصب و پیاده‌سازی، ضایعات و پرتی کم مصالح ساختمانی استفاده شده، امنیت بیشتر و بالاتر در برابر آتش سوزی، وزن کم و سازگاری با شرایط جغرافیایی و اقلیمی، دوام و ماندگاری بالاتر نسبت به سایر پوشش ها، طراحی و ظاهر زیباتر، مقاومت در برابر نور آفتاب و سایر موارد، استفاده از این نوع ورق و پوشش را متمایزتر و بیشتر نموده است.

ورق شادولاین

جنس ورق‌های شادولاین از فولاد با روکش گالوانیزه می‌باشد و با ضخامت‌های مختلف و متنوع در بازار عرضه می‌گردد. عموما ورق‌های گالوانیزه را در کوره‌های خاص رنگ پاشی می‌کنند تا ورق رنگی تولید شود.

ورق شادولاین از بهترین و  زیباترین طرح‌های موج‌دار ورق شیروانی است که می‌توان با توجه به ویژگی‌ها خاص این جنس از پوشش آن را متمایز تر از سایر پوشش‌ها طبقه‌بندی نمود.

 



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...