تفاوت بین لیفتراک و ریچتراک

ریچتراک برای رسیدن به ارتفاعات بسیار زیاد طراحی شده است. آنها برای راهروهای باریک با قفسه های بلند مناسب هستند و به طور سنتی در محیط های کاری داخلی یافت می شوند. قابلیت مانور در ریچتراک ها  بسیار بالا میباشد و با استفاده از آنها در راهروی محیط انبار می توان به بار هایی که در موقعیت دسرسی دشوار دارند دسرسی پیدا  کرد .اکثر ریچتراک ها دارای مکانیزم شیب هستند که دید بهتری را برای اپراتور ها  فراهم می کند. ماشین ها به دلیل نیاز به ایمنی، راحتی و کارایی ساخته شدند. در این عصر مدرن، ماشین‌ ها و انسان همچنان دست در دست هم در تمام جنبه‌ های تجارت و زندگی کار می‌ کنند. از جمله این ابزارهای نوآورانه می توان به ریچتراک و لیفتراک اشاره کرد.هر دو برای بلند کردن سنگین تجاری مورد استفاده قرار می گیرند، برای استفاده از آن نیاز به آموزش و دانش دقیق دارد. شما نمی توانید فقط کلید را بگیرید و بلافاصله آن را برانید. خیلی از مردم حتی 2 وسیله را با هم اشتباه می گیرند. با این حال، ریچتراک یکی از انواع فرعی لیفتراک است. در ادامه این پست به معرفی لیفتراک و ریچتراک و تفاوت های اصلی آن ها می پردازیم.

 تفاوت بین لیفتراک و ریچتراک چیست؟

 ریچتراک وسیله نقلیه ای کوچکتر از لیفتراک است  و این امر به ریچتراک  اجازه می دهد بسیار چابک تر بماند.شاسی باریک‌تری دارد و بارها را نزدیک‌تر به فاصله محوری خود نگه می‌دارد و به آن اجازه می‌دهد در انبارهایی با راهروهای باریک و فضاهای تنگ‌تر عملکرد خوبی داشته باشد.ریچتراک ، یک کامیون دستی دارای دو پایه تثبیت کننده خارجی است که وزن بار را توزیع می کند.درک تفاوت بین لیفتراک و ریچتراک مهم است، بسیاری از مردم این را نمی دانند، اما لیفتراک یک اصطلاح کلی برای انواع وسایل نقلیه بالابر و بارگیری است که برای مشاغل خاص ساخته شده اند. هر نوع لیفتراک روش کار خاصی دارد.دو نوع از انواع اصلی لیفتراک ها عبارتند از: لیفتراک تعادلی و ریچتراک هدف ما در اینجا این است که به شما کمک کنیم تا این دو لیفتراک را بهتر بشناسید تا بتوانید یکی از آنها را برای کار مورد نظر خود انتخاب کنید.

ریچتراک چیست؟

ریچتراک ها لیفتراک هایی هستند که مکان های باریک مثل راهروهای انبارها  استفاده می شوند.آنها به گونه ای طراحی شده اند که دارای دو پایه بیرونی هستند که به توزیع بار کمک می کند و یک مجموعه چرخ در عقب. چرخ ها در زیر اپراتور قرار گرفته اند و به ایجاد شعاع چرخشی محکم تر کمک می کنند.این امر به اپراتورها اجازه می دهد تا در فضاهای کوچکتر حرکت کنند و همچنان بتوانند به ردیف های بالاتر طبقات انبار دسترسی داشته باشندبلندتر و باریک تر کردن راهروها راه خوبی برای ایجاد فضای بیشتر در هنگام کمبود فضا در انبار است، اما می تواند ناوبری و حمل و نقل مواد را نیز دشوار کند.ریچتراک ها را می توان در هر انباری مورد استفاده قرار داد و به اپراتورها این امکان را می دهد که به راحتی وارد راهروهای باریک و خارج شوند و به ارتفاعات قابل توجهی برسند، همه اینها با حفظ ظرفیت بالابری. ریچتراک ها  اعتماد بی‌نظیری را در محیط‌های چالش‌برانگیز انبار ایجاد می‌کنند.اپراتور در ریچتراک معمولا درکنار می نشیند که این مورد حداکثر راحتی و مانور  را برای اوپراتور ممکن می سازد. گرچه در  برخی از مدلهای ریچتراک حالت حرکت رو به جلو نیز امکان پذیر است. ریچتراک دارای چندین ویژگی برای بهبود دید اپراتور هستند.کابین را می توان کج کرد تا به راننده کمک کند دید بهتری داشته باشد یا سقف محافظ باز داشته باشد.بسیاری از ریچتراک ها دارای یک دوربین هستند که به اپراتور اجازه می‌دهد تا آنچه را که در بالای سرشان اتفاق می افتد را روی یک صفحه ویدیویی ببیند.

ظرفیت ریچتراک

ریچتراک ها  معمولاً می توانند ظرفیت کمتری نسبت به لیفتراک های متوازن سنتی تحمل کنند.علاوه بر کار در فضاهای تنگ، مزیت دیگر یک ریچتراک حداکثر ارتفاع آن است.با حداکثر ارتفاع بالابر در برخی از مدل‌ها تا بیش از 40 فوت، ریچتراک به کسب‌وکار شما اجازه می‌دهند تا فضای ذخیره‌سازی را به صورت عمودی افزایش دهد.علاوه بر این، از آنجایی که همه ریچتراک ها  دارای یک باتری برقی چند ظرفیتی هستند، بی صدا هستند و آلایندگی ندارند و برای محیط های کاری داخلی مناسب تر می شوند.

مثلث پایداری بین ریچتراک و لیفتراک

یکی از تفاوت های اصلی بین یک لیفتراک تعادلی و یک ریچتراک، روشی است که برای تثبیت بار آنها استفاده می شود.همانطور که از نام آن پیداست لیفتراک های تعادلی با وزنه تعادل بزرگتر در قسمت عقب دستگاه طراحی شده اند.این وزن مستقیماً وزن باری را که از جلو بر روی لاستیک‌ها وارد می‌شود جبران می‌کند، بنابراین احتمال واژگونی دستگاه در هنگام کار را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.ریچتراک ها  وزنه تعادل خارجی ندارند، در عوض برای تثبیت بارهای خود به دو ویژگی متکی هستند، پایه های تثبیت کننده به سمت بیرون و به کناره ها کشیده می شوند و با وزن باتری  دستگاه ترکیب می شود تا دستگاه ثابت بماند و خطر واژگونی آن کاهش یابد. لیفتراک های تعادلی و ریچتراک ها  به طور خاص برای انجام وظایف مختلف طراحی شده اند.طراحی لیفتراک های تعادلی با وزنه های تعادل بزرگتر در عقب به آنها اجازه می دهد تا وزنه های سنگین تری را نسبت به ریچتراک ها بلند کرده و جابه جا کنند.



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...