گرمای هوا با کمپرسور هوای شما چه می کند؟

در ماه های گرم تابستان سیستم هوای فشرده شما نیاز به تعمیر و نگهداری بیش تری دارد تا از خاموش شدن غیر منتظره و آسیب رساندن به اجزای سیستم جلوگیری کند. در اینجا نحوه افزایش دمای سیستم فشرده شما در تابستان و اینکه برای جلوگیری از صدمه زیاد می توانید چه کاری انجام دهید.

خطر 1: گرم شدن بیش از حد

کمپرسور هوای شما به خودی خود گرمای زیادی تولید می کند. یک کمپرسور هوای صنعتی 100 اسب بخار انرژی گرمایی کافی برای گرم کردن چهارخانه در طول زمستان تولید می کند. این نتیجه طبیعی فشرده سازی هوا است.  با فشرده شدن گاز، گرما تولید می شود. در هوای خنک، گرمای بیش از حد به راحتی پراکنده می شود و حتی ممکن است مورد استقبال قرار گیرد. اما در ماه های تابستان، دمای گرم محیط باعث می شود که دمای بیش از حد خارج نشود و فشار بیش تری به کمپرسور هوا وارد شود.

اکثر کمپرسورهای هوای صنعتی دارای سیستم ایمنی خاموش شدن اتوماتیک هستند که در صورت گرم شدن کمپرسور باعث خاموش شدن آن می شوند. اگر کمپرسور هوا در ماه های تابستان در حال خاموش شدن است، باید راه هایی پیدا کنید که به آن کمک کند تا گرمای اضافی را از بین ببرد.

اگر سیستم خاموشی ندارید یا به درستی کار نمی کند، گرم شدن بیش از حد کمپرسور خبر بدی است. دمای تخلیه کمپرسور هوا نباید بیش از 107 درج سانتی گراد باشد. هنگامی که دما از این حد بالاتر می رود، گرما می تواند باعث خرابی کمپرسور شود زیرا روغن تخریب یا بخار می شود، اجزای الکتریکی شروع به ذوب شدن می کنند و عایق از بین می رود. حتی بسیاری از  دوره های کوتاه مدت که بیش از دمای استاندارد کار می کنند، می توانند عمر موتور کمپرسور شما را 30 تا 50 درصد کاهش دهند. دمای روغن در 200 درجه عمر روغن را به نصف کاهش دهند. دمای روغن در 200 درجه عمر روغن را به نصف کاهش می دهد. اگر اجازه داده شود در حالت بیش از حد گرم کار کند، کمپرسور در نهایت به طور کامل خراب می شود و ممکن است هزینه بر یا غیر قابل تعمیر باشد.

کمپرسور هوا

چگونه می توان از گرم شدن بیش از حد کمپرسور هوا جلوگیری کرد؟

مراحل مختلفی وجود دارد که می توانید برای کاهش فشار از کمپرسور هوا و سیستم های خنک کننده  استفاده کنید:

- تهویه را بهبود ببخشید:

اگر کمپرسور هوا در بیرون قرار دارد، احتمالاً مشکل تهویه نخواهید داشت. اما برای کمپرسورهای هوای صنعتی که در فضای داخلی کار می کنند، تهویه در ماه های تابستان بسیار مهم است. تهویه هوا گرمای اضافی را از بین می برد و به سیستم خنک کننده کمپرسور شما کمک می کند تا کارایی بیش تری داشته باشد. اطمینان حاصل کنید که هوا می تواند آزادانه از داخل اتاق کمپرسور و اطراف کمپرسور عبور کند. هر گونه مانع در سیستم تهویه را برطرف کنید. برای کاهش فشار در سیستم خنک کننده کمپرسور هوا، فضای کمپرسور را تا حد ممکن خنک نگه دارید. در صورت امکان هوای گرم تولید شده توسط کولرهای کمپرسور را خارج کنید.

- خنک کننده های کمپرسور ها را بررسی کنید:

نگه داشتن سیستم های خنک کننده کمپرسور هوا در نظم مناسب هنگام افزایش دمای محیط ضروری است. سیم پیچ های کمپرسور هوا و مبدل حرارتی را تمیز کنید.برای مبدل های حرارتی خنک شده با آب، منبع آب را از نظر مقیاس و تجمع خاک بررسی کنید و اطمینان حاصل کنید که آب کافی برای خنک سازی مناسب در دسترس است. اطمینان حاصل کنید که منبع آب خنک کننده در دمای مناسب حفظ شده است. برای مبدل های حرارتی خنک کننده هوا، هرگونه آلودگی را تمیز کنید، اطمینان حاصل کنید که هیچ گرفتگی  در سیستم وجود ندارد و فن ها را بررسی کنید تا از عملکرد درست آنها اطمینان حاصل کنند.

تمیز کردن کولر

- کابینت موتور کمپرسور را تمیز کنید:

گرد و غبار به عنوان یک لایه عایق روی اجزای کمپرسور عمل می کنند و باعث گرم شدن آن می شوند. آلودگی اضافی را از کابینت کمپرسور خارج کرده، فن را تمیز کرده و از کارکرد آن مطمئن شوید و فیلترهای کابینت برق را تمیز یا تعویض کنید.

- فیلترها را تمیز نگه دارید:

فیلترهای مسدود شده باعث می شوند موتور کمپرسور هوا بیش تر کار کند و گرمای بیش تری کار کند و گرمای بیش تری تولید کند. با چک کردن مکرر فیلترهای کمپرسور هوا و تغییر آنها در هنگام بارگیری، جریان هوا را از طریق سیستم هوای فشرده خود روان نگه دارید. حتماً فیلترهای داخلی هوا، فیلترهای ورودی و فیلترهای کابینت را در آن قرار دهید.

خطر 2: رطوبت بیش از حد

هوای گرم بیش از هوای سرد رطوبت را در خود نگه می دارد. این رطوبت اضافه شده در هوا باعث می شود که آب بیش تری به سیستم هوای فشرده شما ختم شود. رطوبت بیش از حد باعث انواع مشکلات سیستم هوای فشرده، ابزارهای پنوماتیک و فرایندهای تولید شما می شود.

- جمع شدن رطوبت در داخل کمپرسور، مخازن گیرنده هوا و سایر اجزا به مرور منجر به خوردگی می شود.

- رطوبت بیش از حد در منبع هوای فشرده می تواند به ابزار پنوماتیک، شیرآلات، سیلندرها و سایر تجهیزات پنوماتیک آسیب برساند.

- بسیاری از فرایندهای تولید بسیار به رطوبت بالا حساس هستند، به ویژه خطوط رنگ، پردازش مواد غذایی و دارویی، تولید مواد شیمیایی و پزشکی. رطوبت بیش از حد ممکن است منجر به خوردگی، آسیب دیدگی یا خراب شدن مواد اولیه یا محصولات نهایی شود.

کمپرسور هوا

کارهایی که برای از بین بردن رطوبت بیش از حد در سیستم هوای فشرده می توانید انجام دهید.

- بررسی بیش تر تخلیه:

 به دلیل خارج شدن بیش تر بخار آب به داخل کمپرسور، آب بیش تری خارج می شود. اگر روی کمپرسور هوا، خشک کن هوا و مخازن گیرنده تخلیه دستی دارید، باید تخلیه آنها بیش تر شود. چندین بار در روز بررسی کنید که سیستم تخلیه فاضلاب به درستی کار می کند. تله های فیلتر تخلیه را بررسی و تمیز کنید و از عملکرد جداکننده روغن/آب اطمینان حاصل کنید. اگر از قبل دریچه تخلیه خودکار ندارید، زمان خوبی برای تهیه آن است. شیرهای تخلیه برقی را را برای ماه تابستان تنظیم کنید تا به دفعات مورد نیاز برای تخلیه رطوبت باز شوند.

- خشک کن های هوا را بررسی کنید

خشک کن های هوا در تابستان بیش تر کار می کنند، بنابراین مطمئن شوید که آنها کارایی لازم را دارند. برای خشک کن هایی هوای یخچال دار، سیم پیچ های کندانسور را تمیز کنید، سطح مبرد را بررسی کنید و اطمینان حاصل کنید که مبرد به درستی گردش می کند و آلوده نیست. برای خشک کن های هوا خشک کن، فیلترها را عوض کنید، کنترل ها را بررسی کنید و مطمئن شوید که مواد خشک کننده به روغن آلوده نشده اند. در صورت آلودگی، تغییر  رنگ و یا پایان عمر، ماده خشک کن آن را تغییر دهید.

خطر 3: تجزیه روان کننده

روغن ها و روان کننده ها در دمای گرم سریع تر تجزیه می شوند که می تواند منجر به ساییدگی و پارگی  شود.

- روان کننده ها با افزایش دما رقیق می شوند. وقتی این اتفاق می افتد، روغن به سطوح نیز نمی چسبد و ممکن است بعضی از قسمت های خروج هوا روغن لازم را دریافت نکنند. در نتیجه، این قطعات  اصطکاک و سایش بیش تری را  تجربه می کنند.

- روغن ها در دماهای بسیار بالا تخریب می شوند. روان کننده های پایه نفتی در دمای بالاتر از 115 درجه سانتی گراد اکسید می شوند. با اکسید شدن روغن، لاک و رسوبات روی سطح روغن کاری شده تشکیل می شود. این باعث کاهش توانایی  روغن در محافظت از قطعات روغن کاری شده می شود. دمای بالا عمر روغن را به نصف کاهش می دهد.

کاری که می توانید انجام دهید نظارت بر سطح روغن کمپرسور هوا است

- سیستم گردش مایعات را بررسی کنید:

اطمینان حاصل کنید که روغن به طور مناسب از طریق سیستم در گردش است، درصورت مشاهده  رسوب از مایعی که برای کمپرسورهای اسکرو طراحی شده است استفاده کنید که لاک و رسوب موجود در خروجی هوا  و خنک کننده را از بین می برد.

- بررسی های روغن خود را افزایش دهید:

سطح روغن کمپرسور هوا باید در تابستان بیش تر بررسی شود. آن را 3 تا 4 بار در هفته چک کنید.

- روغن را مرتباً از نظر آلودگی بررسی کنید:

 اگر روغن به نظر کثیف می رسد آن را عوض کنید. به طور معمول برای کمپرسور اسکرو هر 4000 تا6000 ساعت کار و برای کمپرسور رفت و برگشتی هر 3 ماه یک بار خواهد بود. ممکن است این برنامه در تابستان تسریع شود.

نگهداری کمپرسور هوا

خطر4: تسمه های ترک خورده، مهر و موم ها و اتصالات

نوسانات دما ممکن است به تسمه ها، مهر و موم ها و اتصالات آسیب برساند و آنها را از کار بیندازد.

بازرسی از تسمه ها، مهر و موم ها و اتصالات کاری است که می توانید انجام دهید.

- همه اجزا را به طور منظم بررسی کنید:

 با بررسی  منظم و تعویض به موقع تسمه ها، بست ها واشرها و کوپلینگ های فرسوده از نشتی در سیستم هوای فشرده یا  مشکلات کمپرسور جلوگیری کنید.

- تست نشتی انجام دهید:

روش دیگر برای تشخیص مشکل در کوپلینگ، شیلنگ و بست ها، تست نشت را انجام دهید. رفع نشتی هوای فشرده باعث کاهش بار کمپرسور و صرفه جویی در مصرف انرژی می شود.



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...