طراحی نامناسب در سردخانه نگهداری مواد غذایی

داشتن سردخانه با طراحی ضعیف می تواند منجر به مشکلات مضر در آینده شود. نه تنها ممکن است در معرض خطر از دست دادن مقادیر زیادی محصول قرار بگیرید، بلکه سردخانه با طراحی ضعیف می تواند منجر هدر رفت انرژی شود. برای جلوگیری از تحت تأثیر قرار گرفتن سودآوری در سال های آینده، انجام درست طراحی در اولین بار بسیار مهم است.

در حالی که سردخانه ها دارای طیف وسیعی از اندازه ها، کاربردها، چیدمان ها و روش های ساخت هستند، چند ویژگی کلیدی طراحی وجود دارد که به طور جهانی کاربرد دارند.

عایق

عایق اشتباه می تواند منجر به تراکم، کپک زدن یا پوسیدگی دیوارها شود. ضخامت مناسب عایق به حفظ درجه حرارت صحیح کمک می کند و از مهاجرت رطوبت به داخل روکش چوبی / ساختمان جلوگیری می کند و از نشت آب از سقف جلوگیری می کند. دو مشکلی که برای رفع آن ها نیاز به بازسازی جدی وجود دارد.

تهویه

اگر منافذ و تهویه کافی فراهم نشده باشد، کمبود جریان هوا باعث افزایش رطوبت می شود و شرایط عالی برای رشد کپک تبدیل ایجاد می شود. علاوه بر کنترل رطوبت، سیستم‌های تهویه، هوا را در گردش نگه می‌دارند (هوای خنک را به داخل و هوای گرم را خارج می‌کنند)، از ایجاد اثر خلاء در داخل سردخانه جلوگیری می‌کنند و به حفظ دمای مناسب کمک می‌کنند.

فضای کف

برای پایین نگه داشتن هزینه های انرژی، فضای سردخانه باید بهینه شود. قفسه بندی محبوب ترین شکل ذخیره سازی سرد در مقیاس بزرگ است. چگالی ذخیره سازی بسیار مهم است، زیرا کالاهای سرد همچنین به سرد نگه داشتن کالاهای مجاور کمک می کنند و هزینه کلی انرژی را کاهش می دهند.

برخی موارد دیگر قابل توجه

در اتاق هایی که کمتر از 0 درجه هستند، برای جلوگیری از یخ زدن درب، باید هیتر های مخصوص قاب درب نصب شود و برای جلوگیری از تشکیل یخ روی زمین، یک هیتر زیر کف زمین نصب شود. توجه به این نکته مهم است که باز و بسته کردن درب را به حداقل برسانید، هر چه درب سردخانه بیشتر باز بماند، هزینه های انرژی بیشتر می شود تا سطح دما ثابت بماند.

سردچال

درSARDCHAL.COM  با انواع کسب و کارهای مرتبط با سردخانه ها آشنا می شوید و شما نیز می توانید با ثبت آگهی در سردچال خدمات و محصولات خود را معرفی کنید.



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...