علت گرم نشدن سیستم گرمایش از کف چیست؟

این نوع سیستم گرمایشی با بکار گیری انرژی الکتریکی گرمای ساختمان را فراهم می سازد. در این سیستم گرمایشی المنت ­هایی با مقاومت الکتریکی بالا بر روی سطح زمین نصب شده و پس از گرم شدن این المنت­ ها زمین و محیط مورد نظر گرم می شودیکی از مزایای مهم سیستم گرمایش از کف نصب سریع و آسان و گرمایش متعادل بوده است. علاوه براین نیازی به لوله کشی و پکیج نیز ندارد و نشتی در آن رخ نمی­‌دهد. تنها ایرادی که از سیستم گرمایش از کف می توان گرفت مصرف برق بسیار زیاد آن می باشد.غیر منتظره ترین چیزی که در یک روز سرد زمستانی می تواند پیش بیاید این است که سیستم گرمایش از کف شما کار نکند. ما برخی از مشکلات رایج گرمایش از کف را که ممکن است با آنها روبرو شوید را شرح می دهیم.

مشکلات گرمایش از کف

دلایل زیادی وجود دارد که گرمایش از کف شما می‌تواند برای شما مشکل ایجاد کند - این می‌تواند به دلیل راه‌اندازی، یک کنترل‌کننده معیوب، کفپوش یا حتی هوای حبس شده در لوله‌ها باشد.یکی از معایب گرمایش از کف این واقعیت است که با گرم کردن هوای روی سطح زمین ممکن است گرد و غبار نیز به همراه جریان هوای گرم بالا رفته و در اتاق پراکنده شود این موضوع برای مبتلایان به آسم یا کسانی که آلرژی دارند ممکن است چندان خوشایند نباشد. بنابراین برای کسانی که بیماری ریوی دارند ممکن است این نوع سیستم گرمایشی خیلی توصیه نشود. البته باید توجه کرد که این سیستم گرمایشی به خودی خود گرد و غبار ایجاد نمی کند و فقط گرد و غبار موجود در اتاق را پراکنده می کند. یکی از راههای کاهش این مشکل تمیز کردن و گرد و غبارگیری منظم خانه است. یک راه دیگر، نصب سیستم های مکش متمرکز با زهکشی خارجی و یا تهویه های فیلتردار مناسب است. بیایید ببینیم که آیا می توانیم مشکلات را تشخیص دهیم و سپس کشف کنیم که چه اقداماتی ممکن است برای جلوگیری از تکرار آنها انجام دهیم.

گرمایش از کف

مشکلات لوله گرمایشی

هنگامی که مشکلی در سیستم گرمایش از کف خود پیدا می کنید، لوله های شما معمولاً اولین مظنون هستند. اگر یک سیستم کف هیدرونیک دارید و آن را به یک دیگ وصل می‌کنید، مشکل می‌تواند انسداد یا هوای محبوس باشد. یا خودتان نگاهی بیندازید، یا اگر مطمئن نیستید، با یک نصاب تماس بگیرید تا آن را بررسی کند.

هوای محبوس شده در گرمایش از کف

این یکی از رایج ترین مشکلات سیستم UFH (گرمایش از کف) است که هوا در حین نصب یا حتی بدتر از آن پس از نصب محبوس می شود.اغلب وجود هوا در سیستم های گرمایشی هیدرونیک (با گردش آب کار می‌کنند)، مشکل رایجی است و در سیستم گرمایش از کف ممکن است موجب شود که گرمای مطلوب ایجاد نشود و نیاز باشد تا سیستم گرمایش از کف هواگیری شود.برای هواگیری سیستم باید شیرهای هواگیری را باز کنید و جریان آب را نیز وصل کرده  و تقریبا ده دقیقه صبر کنید تا همه لوله های کف از پر از آب شوند تا مشکل برطرف شود. مجدداً، اگر مطمئن نیستید که چه کاری باید انجام دهید، با لوله کش یا مهندس گرمایش تماس بگیرید.

انسداد در گرمایش از کف

مشکل رایج دیگر در سیستم های گرمایشی انسداد دودکش است. بهتر است دریچه های دودکش را بررسی کنید تا با شاخ و برگ مسدود نشده باشند.

در فصل زمستان، باید به لوله تخلیه نیز نگاهی بیندازید، زیرا ممکن است در هوای بسیار سرد یخ بزند.

نشت در گرمایش در کف

اگر متوجه شدید که سیستم شما در حال کاهش فشار است، ممکن است جایی نشت داشته باشد. بررسی کنید که لوله های اتصال به منیفولد همه در جای خود قرار داشته باشند و آسیبی ندیده باشند.

مشکلات کفپوش

آیا کفپوش شما برای سیستم گرمایش از کف مناسب است؟  شاید سیستم شما به درستی کار می کند اما کفپوش شما ممکن است گرما را مسدود کند و به آن اجازه جریان مناسب را ندهد. ایجاد گرمای زیرزمینی می تواند برای بقیه سیستم شما مشکل ایجاد کند.

  • همیشه به یاد داشته باشید که قبل از نصب سیستم خود در مورد مناسب ترین انواع کفپوش تحقیق کنید.
  • اطمینان حاصل کنید که کفپوش دارای مقدار TOG کمتر از 2.5 است. اگر بزرگتر از این باشد، بیش از حد عایق می شود و اجازه نمی دهد گرما به طور موثر از آن عبور کند.
  • اطمینان حاصل کنید که هر ماده ای که در نهایت انتخاب می کنید دارای اتصال حرارتی باشد. سنگ و کاشی بهترین هستند و چوب به خوبی کار می کند، اما باید بهترین نوع را برای مطابقت با سیستم خود جستجو کنید.

 

ترموستات

در نهایت، مطمئن شوید که کنترل های ترموستات شما به درستی برای هر منطقه از خانه شما تنظیم شده است. در حالی که یک کنترل اشتباه پیکربندی شده به سیستم شما آسیب نمی رساند، اما حداکثر کارایی را اراده نمی دهد. همچنین شیر اختلاط خود را بررسی کنید، کف‌های بتونی باید روی 45c  و برای کف‌های چوبی معلق روی 55c  تنظیم شوند.

گرمایش از کف

آیا لوله های گرمایش در کف شکسته می شود؟

آیا یکی از معایب گرمایش از کف می تواند این باشد که لوله های کارگذاشته شده مشکل پیدا کنند و شکسته شده یا سوراخ شوند؟ این سوال ممکن است برای هر فردی که تصمیم به پیاده سازی سیستم گرمایش از کف در منزل خود کرده است مطرح باشد. چرا که مشخص است در صورت بروز این مشکل نیاز به کنده کاری کف و مسائلی از این قبیل خواهد بود اما باید توجه کرد که احتمال بروز این سری مشکلات در لوله ها بسیار کم است. زیرا لوله ها تحت استانداردهای کیفیتی بالا تولید شده و در صورتی که نصب آن ها نیز با دقت انجام شود در حدود 50 سال عمر خواهند کرد. شایان ذکر است که استفاده از لوله ها در زیر دمای اسمی، عمر آن ها را افزایش خواهد داد.

 



clickMe برای سفارش تبلیغات کلیک کنید...